نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت ایران به عراق کمک می‌کند و هم اکنون بهترین دوست دولت این کشور است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی  بازفید، رند پال، نامزد انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا، در مصاحبه ای رادیویی گفت: «ما باید به طور مستقیم تسلیحات کردها را در عراق تامین کنیم.  ما به شیعیان عراق تریلیون دلار تسلیحات دادیم و پنج هزار نفر از مردان و زنان جوان ما برای آزاد کردن آنها جان خود را از دست دادند؛ اما حالا بهترین دوست آنها ایران و دومین دوست آنها روسیه است.»

وی افزود: من مطمئن نیستم که دولت عراق قصد داشته باشد بیش از این کار دیگری انجام دهد.ایران حالا به آنها کمک می کند، روسیه به آنها کمک می کند؛ اما من فکر می کنم که ما باید به طور مستقیم به کردها کمک کنیم؛ زیرا هیچکس به آنها کمک نمی کند و آنها بهترین جنگجویان هستند.

وی همچنین گفت: ما باید ترکیه را تشویق کنیم که در مبارزه با داعش کمک کند و این کار را باید درباره اردنی ها هم انجام دهیم.

پال افزود: افراد زیادی منطقه حضور دارند که اگر ما به آنها کمک های خود را افزایش دهیم آنگاه تمامی نیروهای حاضر در میادین نبرد از اعراب خواهند بود. من نمی خواهم که آمریکایی ها بار دیگر به آنجا بازگردند.به نظرم جنگ نخست ما اشتباه بود و من نمی خواهم شاهد جنگ دیگری باشم. 

نامزد آتی آنتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ادامه گفت: برنامه من برای شکست داعش این است که ما باید کمک های خود را به هم پیمانانمان در منطقه چند برابر کنیم.

رند پال در رابطه با حملات پاریس و موضوع مهاجرت آوارگان به آمریکا گفت: ما باید از خودمان و از شهروندانمان حفاظت کنیم. این بحث از دو یا سه سال پیش وجود داشته است. 



انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار