وزیر خارجه آمریکا ، بر عزم آمریکا برای محو تروریسم تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ای پی تی ان، جان کری، وزیر خارجه آمریکا در نشست خبری وین در پیامی به زبان فرانسه ضمن همدردی با قربانیان سوء قصدهای پاریس، بر عزم آمریکا برای محو تروریسم تاکید کرد.

جان کری افزود: من درباره حوادث تروریستی پاریس می خواهم چند کلمه به زبان فرانسه صحبت کنم. شب گذشته جهان شاهد اقدامات نیروهای شر بود. چرا که بیش از یک صد و بیست نفر جان شان در حملات تروریست ها از دست دادند و دویست نفر دیگر زخمی شدند. همان طور که اوباما، رئیس جمهوری آمریکا گفت در این اتفاق، فقط پاریس و مردم فرانسه هدف حمله قرار نگرفته اند، بلکه بشریت و ارزش های بین المللی که ما به آن اعتقاد داریم، هدف حمله قرار گرفته اند. 

داعش مسئولیت این سوء قصدها را بر عهده گرفته است. ما همچنان در حال جمع آوری اطلاعات هستیم، اما هنوز هیچ دلیلی که بتوانیم نتیجه دیگری (در خصوص مسئولیت این سوء قصدها) بگیریم، مشاهده نکرده ایم. فرانسه یکی از قدیمی ترین متحدان آمریکاست. دوستی ما به اولین روزهای ایجاد کشور ما، به دوران مربوط به دو جنگ جهانی باز می گردد و این دوستی تا امروز بین ما وجود دارد. 

در چنین لحظات مهمی یادآوری می کنیم، آن چه که آمریکا و فرانسه را با یکدیگر مرتبط می کند، فراتر از ائتلاف تنگاتنگی است که دولت های ما در طول قرن ها داشته اند. فرانسه و آمریکا در لحظاتی بسیار تاریک همواره مانند انگشتان یک دست با یکدیگر متحد بوده اند. به همین دلیل تا جایی که می توانیم، فرانسه را در جستجوی دیوهایی که این حملات را برنامه ریزی کرده اند، حمایت می کنیم. تعهدات این دو کشور نسبت به یکدیگر عمیق و متزلزل ناشدنی هستند. از نظر شخص من، سفیر آمریکا بی وقفه برای کمک به شهروندان آمریکایی که در این حادثه غم انگیز دچار آسیب شده اند، تلاش خواهد کرد و دولت ما برای شناسایی آمریکایی هایی که (در این حادثه) قربانی شده اند، با مقامات فرانسوی همکاری تنگاتنگی خواهند داشت. 

ما می دانیم که آمریکایی هایی در میان مجروحان هستند و کنسولگری کمک به این افراد را ادامه خواهد داد. من صبح امروز در گردهمایی با حضور لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه که او نیز به طور قطع در این مکان حضور دارد و جین هارتلی سفیر آمریکا در فرانسه شرکت کردم. من در این گردهمایی عزم خود مبنی بر حمایت از تلاش های انجام گرفته را اعلام کردم. آمریکا در کنار فرانسه و سایر ملت های جهان است. ما برای بیان همدردی با صدها نفر از کسانی که از دور یا نزدیک در این حادثه و اقدام نفرت آمیز آسیب دیده اند، با اندوهی عمیق در کنار فرانسه و سایر جهانیان هستیم. ما مصمم در محو تروریسم از روی زمین در کنار فرانسه و سایر کشورهای جهان هستیم و باور کنید که این عزم یک روز پس از این وحشی گری غیر انسانی قوی تر شده است.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۰ ۲۴ آبان ۱۳۹۴
تا زمانی که جانشان تحدید نشه عزم نداشتن .اینها همان نامردان حامی تروریستن که دیگر خودشان قادر به مهار نیستن .روزی برسه که سرکردگان اصلی تروریست که با این افراد در ارتباط هستن در اثر اختلاف داخلی کشته بشن اونوقت دیگر یک شب خواب نحواهند داشت و اوضاع بطور کامل از دستشان خارج بشه و تمام این ویرانگری دامن ملتهای خودشان را بگیره .به امید آن روز تا دست از سیاست غلط خود بردارند.
آخرین اخبار