چهل و پنج تله فلزی در طول شش ماه گذشته در مناطق شکار ممنوع و آزاد شهرستان خور و بیابانک کشف و ضبط شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از اصفهان، مأموران اجرایی حفاظت از محیط زیست ،هنگام کنترل در منطقه شکارممنوع کلاته و مناطق آزاد شهرستان در طول شش ماه گذشته موفق به کشف و جمع آوری 45 تله فلزی شدند.

تخلف تله گذاری در کنار چشمه ها و آبشخور ها و دیگر منابع آبی و همچنین مسیر های پررفت و آمد وحوش انجام می گیرد و با این روش حیوانات وحشی را شکار می کنند.

صید و شکار به این روش غیر اخلاقی و ناجوانمردانه است که وحوش با مشاهده این صحنه ها منطقه را ترک کرده و متواری می شوند و ساعت های طولانی تشنگی را تحمل می کنند و یا در اثر تشنگی مفرط به ناچار برای نوشیدن آب در چنین تله هایی گرفتار می شوند.

تخلف تله گذاری باعث می شود که حیوانات وحشی برای نوشیدن آب و یا عبور از مسیری همیشه در خطر باشند و نیز حیوانی که در تله گرفتار شد اگر شانس رهایی از تله را به هر طریقی داشته باشد (پراندن تله و یا قطع دست یا پا ) دیگر نمی تواند مانند گذشته به زندگی خود ادامه دهد.

از آنجایی که تله گذاری به صورت مخفی و پوشیده انجام می شود احتمال دارد که به جای حیوان مورد نظر، حیوانات و جانوران دیگری ازجمله پلنگ ، گرگ، کاراکال، گربه شنی نیز در تله گرفتار شوند که این امر تنوع زیستی مناطق را نیز به خطر می اندازد و در تخریب چرخه طبیعی اثرات نامطلوبی برجا خواهد گذاشت. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.