پليس فتاي استان اصفهان توانست اعضاي باندي كه با تهديد دختران جوان در شبكه هاي اجتماعي از آنان اخاذي مي كردند را دستگير کنند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان سرهنگ" سيد مصطفي مرتضوي اظهار داشت: در پي رصد سايت ها و شبكه هاي اجتماعي در فضاي مجازي، كارآگاهان از فعاليت مجرمانه اعضاي باندي كه با تهديد انتشار تصاوير خصوصي دختران جوان از آنان اخاذي مي كردند روبرو شده و بلافاصله دستگيري آنان را در دستور كار خود قرار دادند.

رییس پلیس فتای استان اصفهان افزود: با انجام اقدامات تخصصي در فضاي سايبري سرانجام اعضاي اين باند كه سه جوان 20 تا 23 ساله هستند حين ارسال پيام هاي تهديد آميز براي يك دختر جوان در منزلشان شناسايي و دستگير شدند.

اين مقام مسئول عنوان داشت: متهمان كه در ابتدا منكر هرگونه جرمي بودند اما هنگامي كه با اسناد و ادله جرم پليس روبرو شدند به ناچار لب به اعتراف باز كرده و به ده ها فقره اخاذي از دختران جوان در سطح اصفهان اقرار كردند.

سرهنگ مرتضوي با بيان اينكه محيط مجازي به هيچ وجه فضايي قابل اعتماد نيست گفت: متاسفانه بسياري از قربانيان با سهل انگاري خود اقدام به در اختيار قرار دادن تصاوير خصوصي خود به متهمان كرده و در نتيجه در دام آنها مي افتادند.

اين مقام انتظامي از شهروندان به خصوص دختران جوان خواست تا با هوشياري بيشتري در فضاي مجازي وارد شده و از اعتماد به افراد غريبه در اين فضا خودداري كنند و اطلاعات و تصاوير خصوصي زندگي خود را به راحتي در اختيار اين گونه افراد شياد قرار ندهند.  

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.