معاون امور توسعه و پیشگیری بهزیستی استان زنجان از آموزش پیشگیری از معلولیت در محله های شهری و روستایی استان زنجان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ گل نساء با اعلام این خبر در حاشیه برگزاری آگاه سازی پیشگیری از معلولیت گفت: 38 مربی بهزیستی با شرکت در این دوره از این پس در سطح استان به عموم مردم روش های پیشگیری از تولد کودک معلول را آموزش خواهند داد.

معاون امور توسعه و پیشگیری بهزیستی استان زنجان افزود: در این دوره استفاده از ظرفیت های گروههای آموزشگران همیار سلامت در محلات شهری و روستایی جهت آموزش پیشگیری از

معلولیت ها، ارتقاء سطح آگاهی افراد نسبت به عوامل ایجاد کننده معلولیت یا عوامل مساعد کننده بروز معلولیت آموزش داده شد.

آقامحمدی مشاوره ژنتیک، دانستنی های دوران بارداری، پیشگیری از بیماریهای عضلانی و اسکلتی، پیشگیری از عقب ماندگی ذهنی و نابینایی و ناشنوایی را از مهم ترین عناوین این دوره که 19 و 26 آبان ماه برگزار می شود عنوان کرد.

این مقام مسوول توجه روزافزون به سلامت شخصی و کسب اطلاع از آخرین دستاوردهای بهداشتی را از جمله عواملی دانست که فرد را به سمت تصمیمات منطقی درباره رفتاری هدایت می کند که به سلامت فرد منتهی شود.

وی آگاه سازی عموم را از عوامل عمده ارتقای سلامت برشمرد و تصریح کرد: نقش آموزش و سواد در کاهش میزان بروز رفتارهای پر خطر و معلولیت زا تعیین کننده است.

وی آموزش ساده، جامع و فراگیر را که می تواند انتقال دهنده دانش و مهارت باشد اولین قدم مثبت در اثرگذاری بر رفتار و عملکرد جامعه معرفی نمود.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: آموزش ، معلولیت ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.