بلومبرگ نوشت: نخست‌وزیر ایتالیا با نمایش شکوه سلطنت رم باستان می‌خواهد روحانی را به انعقاد قرارداد با کشورش تشویق کند.

ایتالیا؛ در پی انعقاد قراردادهای اقتصادی با ایران
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بلومبرگ؛ "متئو رنتسی،" نخست وزیر ایتالیا، سلطنت باشکوه رم را به "حسن روحانی،" رئیس جمهور ایران نشان خواهد داد. رنتسی به دنبال این است که با این کار روحانی را تشویق کند تا سهم بزرگتری در اقتصاد و بازرگانی ایران به ایتالیا داده شود. 

این اولین سفر روحانی به اتحادیه اروپا از زمان پیروزی او در انتخابات سال 2013 است. او رم را به عنوان اولین مقصد سفر اروپایی خود انتخاب کرد. ایتالیایی‌ها یکی از بزرگترین شرکای اقتصادی ایران نیز به دنبال این هستند که در زمان بازگشت ایران به جامعه بین المللی بعد از توافق هسته‌ای به دست آمده در ماه ژوئیه، روحانی را به طور قابل ملاحظه‌ای برای انعقاد قرار داد با ایتالیا تشویق کنند.

روز شنبه، رنتسی، روحانی را در دیدار از سالن های نقاشی شده، مجسمه ها، کاشی ها و آبگینه ها در موزه کاپیتولین محل برگزاری مجلس در رم باستان همراهی خواهد کرد. وی همچنین در این دیدار با سرجیو کاتارلا و برخی از مدیران شرکت های اصلی در ایتالیا دیدار خواهد کرد. وی همچنین قرار است با پاپ فرانسیس نیز دیدار و گفتگو کند. 

مارکو سیمونی، مشاور اقتصادی رنتسی در مصاحبه با بلومبرگ گفت: ما پیش از تحریم ها، حضور قدرتمندی در ایران داشتیم و هدف ما بازگشت به آن دوره است. ما قصد داریم قراردادهایی در بخش های مختلف از جمله انرژی، زیرساخت ها، تولید، ماشین آلات و مواد غذایی منعقد کنیم. 

ایتالیا قصد دارد با تقویت همکاری های اقتصادی با دومین اقتصاد بزرگ خاورمیانه بار دیگر به رقم هفت میلیارد و دویست میلیون یورویی معاملات بازرگانی خود با ایران در زمان پیش از تحریم ها دست یابد. حجم معاملات بازرگانی دو کشور در سال 2011 به یک میلیارد و دویست میلیون یورو در سال 2013، رسید. براساس گزارش یورو استات، پیش از تحریم ها در سال 2011، ایتالیا بیشترین حجم معاملات تجاری با ایران را داشت و بعد از آن اسپانیا، آلمان و فرانسه بودند. در سال 2013، ایتالیا بعد از آلمان قرار گرفت.

 روحانی در آستانه سفر به ایتالیا در روز پنج شنبه در مصاحبه اختصاصی با روزنامه کوریرا دلاسرا چاپ میلان خودش را به تقویت روابط با ایتالیا مشتاق نشان داد. 

وی در مصاحبه تاکید کرد: رهبران ایتالیا همیشه در موضوعات سیاسی و بین المللی نگرش معتدلانه در مقابل ما داشته اند. در شرایط جدید نیز ایتالیا می تواند یکی از مهمترین شرکای ما باشد. 

روحانی به همراه وزرای خود در حوزه های صنعت، امور زیربنایی و کشاورزی با شرکت هایی که مشتاق به سرمایه گذاری در اقتصاد چهارصد و پانزده میلیارد دلاری ایران و دومین اقتصاد خاورمیانه بعد از عربستان هستند، دیدار خواهند کرد. 

به گفته مقامات ایتالیایی، شرکت انی اسپا(Eni Spa) بزرگترین تولیدکننده نفت ایتالیا که همچنان حضور خود را در ایران حفظ کرده است، شرکت فین منکانیکا (Finmeccanica) شرکت فعال در زمینه دفاعی و یگان های هوایی، ‌شرکت آنسالدو انرژیا (Ansaldo Energia)، تولیدکننده نیروگاه های برق و شرکت فینکانتری(Fincantieri)سازنده تجهیزات حمل و نقل درمیان شرکت های ایتالیایی هستند که روحانی و هیات همراه با مقامات ارشد آن دیدار خواهند کرد. 


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۸ ۲۲ آبان ۱۳۹۴
سلام
چرا از افغانستان خبری پخش نمیکنید.انگار که بایکوت شده باشه!!!!!
آخرین اخبار