هرتزوگ خواستار ائتلاف با برخی کشورهای عربی برای مقابله با ایران شد

رئیس حزب کار رژیم صهیونیستی تشکیل ائتلاف مشابه ناتو میان این رژیم و کشورهای عرب را برای مقابله با ایران و داعش خواستار شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشریه صهیونیستی تایمز آو اسرائیل نوشت: از نظر اسحاق هرتزوگ، رهبر حزب مخالف کار، طیفی از تهدیدها در خاورمیانه، این روزها اسرائیل را با فرصتی تاریخی رو به رو کرده است.

این روزنامه نوشت: به اعتقاد هرتزوگ، ظهور داعش، و خطر ایران هسته‌ای، یک فرصت فوق العاده را برای شکل گیری ائتلافی مشابه ناتو بین اسرائیل و کشورهای عرب میانه رو ایجاد کرده است. 

او می گوید، با توجه به دشمنان و منافع مشترک آنها، رژیم صهیونیستی می تواند با مصر، اردن، کشورهای حوزه خلیج (فارس) و دیگر کشورها برای مهار کردن گسترش قدرت ایران، مهار داعش، تسهیل تبادل اطلاعات، و بازگردان رژیم صهیونیستی و فلسطینیان پای میز مذاکره استفاده کند. 

وی روز چهارشنبه خطاب به خبرنگاران در نشستی در منهتن که «تریبون سیاست اسرائیل» آن را سازماندهی کرده بود، گفت: «به رغم این واقعیت که ما با موج وحشت ناشی از چاقوکشی ها و سنگ اندازی ها و تلفات ناشی از آنها و لحظات دردناک بین یهودیان و اعراب در سرزمین مقدس مواجه هستیم، ما باید کمی آن طرف تر را نگاه کنیم و گام هایی را برداریم که روند تاریخ منطقه را تغییر دهیم.»

هرتزوگ افزود: «یک فرصت بی نظیر در منطقه وجود دارد، که حاصل همپوشانی منافع کشورهای عرب میانه رویی است که در اطراف ما هستند و برخی از آنها نظیر مصر و اردن همسایگان همجوار ما هستند، آنها همراه با کشورهایی چون مغرب یا عربستان سعودی، کشورهای حوزه خلیج فارس و دیگران که داعش را یک تهدید عمده می بینند و ایران تهدیدی بزرگ می بینند، منافع مشترکی با اسرائیل دارند.» 

هرتزوگ برای سخنرانی در مجمع عمومی فدراسیون های یهودی آمریکای شمالی که در شهر واشنگتن برگزار می شود، به آمریکا سفر کرد. 


انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار