مدیر تیم‌های ملی فدراسیون کوهنوردی اعلام کرد: در صورت مدال آوری ورزشکاران در مسابقات قهرمانی آسیا چین به آنها پاداش میدهیم.

اقبال افلاکی ، مدیر تیم‌های ملی فدراسیون کوهنوردی  و صعودهای ورزشی در گفت‌وگو با  خبرنگار سایر حوزه های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان  افزود: مسابقات سنگ‌نوردی قهرمانی آسیا از اول آذر در نابگبو چین برگزار می‌شود تیم ملی سنگ‌نوردی کشورمان در این مسابقات شرکت می‌کند.
وی تصریح کرد: در بیست و سومین دوره رقابت‌ها تمامی کشورهایی که در سنگ‌نوردی حرفی برای گفتن دارند حضور پیدا خواهند کرد.
افلاکی در ادامه گفت: این رقابت‌ها در 3بخش سختی مسیر، سرعت و بولدرینگ انجام خواهد شد و9 ورزشکاربه همراه علیرضا بلاغی به عنوان سر‌مربی و سرپرستی که بر عهده بنده است رهسپار این رقابتها خواهیم شد.

که از این تعداد سنگنورد فقط الناز رکابی و فرناز اسماعیل‌زاده در بخش بانوان شرکت می‌کند.

**اردوهای بزرگسالان از آغاز سال 94شروع شده است

وی در این باره گفت: اردوهای آماده سازی بزرگسالان بعد از مسابقات جام فجر 93 آغاز شده است در ادامه این اردوها پنج‌شنبه و جمعه این هفته نیز یک اردو در بخش سرعت در باشگاه پیام تهران برگزار خواهیم کرد.

مدیر تیم‌های ملی در این خصوص گفت: ما در هر دوره رقابت‌های سنگنوردی قهرمانی آسیا حضور داشتیم و تا حدودی پای ثابت این مسابقات بودیم و در قاره کهن جزو تیم‌های مواج هستیم.

** در چین حریف دست و پا شکسته‌ای نیستیم

وی عنوان کرد سال آینده ایران میزبان این مسابقات خواهد بود با توجه به اینکه تفکر ما هم برگزاری هرچه بهتر این رقابت‌ها است صد در صد به مسابقات چین فکر می‌کنیم و حریف دست و پا شکسته نخواهیم بود واین‌که به فکر ایستادن روی سکو نیز هستیم.

** در سرعت جلو هستیم

افلاکی گفت: در بخش سرعت جلو هستیم و مدالهای خوبی نیز در میادین بین‌المللی کسب کردیم به عنوان نمونه می‌توان به قهرمانی علی‌پور در مسابقات سنگنوردی جام جهانی که مدتی پیش در شهر ووچیان چین برگزار شد اشاره کرد. این قهرمان کشورمان بعد از غلبه بر قهرمان چک توانست به سکوی قهرمانی بایستد و مدال جهانی را به گردن بیاویزد.
وی درباره اینکه بخش‌های مختلف سنگ‌نوردی چگونه انجام می‌شود اشاره کرد در سرعت چالاکی و روی‌فرم بودن مطرح است و اینکه فرد باید در زمان کوتاه به مقصد برسد که مستلزم این است که در ابتدا و انتهای مسیر خطا نکند
در سختی مسیر نیز فرد با تفکر و تمرکز بهترین مسیر را برای صعود انتخاب می‌کند.

**قدر‌های سنگنوردی آسیا کدام کشورها هستند؟

وی در این‌باره گفت: در آسیا کره و ژاپن جزء مدعیان این ورزشی هستند بعد از آنها ایران است و بعد از ما چینی‌ها هستند قزاقستان و اندونزی نیز برای پیشرفت سنگنوردی خود برنامه دارند و در راه نزدیک شدن به تیم‌های مطرح قاره کهن هستند.

** مدال‌آوران چین پاداش می‌گیرند

افلاکی در پایان در مورد هدیه به سنگنوردان مدال‌آور گفت: به سنگنوردانی که بتوانند در این مسابقات مدال کسب کنند همان جا پاداش نقدی اهدا خواهد شد و بعد از بازگشت نیز از سوی فدراسیون و هیت‌هایی که ورزشکاران از استان‌های مربوطه اعزام شدند هدایایی در نظر گرفته و تقدیم آن‌ها می‌شود.

*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار