جواد انصافی مطبوعات را از تاثییرگذارترین این عرصه دانست و از کم رنگ شدنشان صحبت کرد.

جواد انصافی بازیگر و کارگردان تلویزیون و تئاتر در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص فعالیت مطبوعات و تاثیرات آن بیان کرد: تاثیر مطبوعات و رسانه در این عرصه هنری بسیار زیاد است که از نظرم نصف فعالیت خود را انجام می دهند،شاید بتوان گفت علت این کم رنگ بودن فعالیت ها بخاطر یک سری از محدودیت ها و یا اطلاعات کافی نداشتن است.

وی افزود: نمایش های آئینی که مربوط به فرهنگ دیرینه کشورمان است و باید بیشتر اطلاع رسانی و پرداخت شود ،اما متاسفانه تا به امروز کم کاری وجود داشته است.

انصافی در رابطه با نزدیک بودن شب چله اظهار داشت: بعنوان مثال همین شب چله خودمان که در پیش رو داریم و یکی از سنت های دیرینه مان محسوب می شود، متاسفانه تنها چیزی که در رسانه ها و مطبوعات به چشم می خورد این است که شب چله  میوه ای به رنگ خورشید دارد و آن را روی میز یا سفره قرار می دهند و هیچ پیشینه دیگری از آن نمی دانند.

وی در خصوص غافل شدن  از پیام های مراسم آئینی عنوان کرد: در این نمایش ها پیام هایی نهفته است که تعداد بسیاری از مردم تا به امروز نشنیده اند، همانند صحبت همیشه این روزهای دکترها که می گویند شام را سبک بخورید. در واقع این حرفی است که از گذشته های دور در نمایش های آئینی ما نهفته است و  ما از آنها غافل ئ بی خبر هستیم.

انصاری در راستای اجرای نمایش در شب یلدا گفت: نمایش "چله زری و عموچله جون" که در جشنواره آئینی سنتی هم وجود داشت در نزدیکی شب چله روی صحنه می رود و مخاطبان می توانند بیایند تا از نزدیک با رسم و رسوم ها ی اصیل ایرانی آشنا شوند و به داشته های ارزشمند برسند. در واقع این نمایش ها قصدشان اطلاع رسانی درست از رسم و رسوم گذشته ها است  که به آن پرداخته می شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار