دکترفریبرز راشدی رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی دانشگاه زاهدان با دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان zone b را همراهی کردند .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از زاهدان، دکترفریبرز راشدی رییس مرکز مدیریت  حوادث و فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم زاهدان که همراه با دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان مدیریت  zone b را برعهده داشتند در خصوص برگزاری بزرگترین مانور عملیاتی غیرنظامی جنوب شرق کشور گفت: با توجه به حوادث زیاد در سالهای اخیر و یک سری تجربه ها و دانش آموخته هایی که در حوادث استان وجود داشته، با برگزاری این مانور گام جدیدی برداشته شد تا بتوانیم در بحرانها بصورت جدی تر قدم برداشته و با تجربه بیشتر بتوانیم در مواقع بحران اقدامات لازم را انجام دهیم.
 
دکتر راشدی افزود: با هماهنگی که با دانشگاه علوم پزشکی زاهدان انجام شد تمام قسمتهای دانشگاه اعم از معاونت پشتیبانی، درمان، آموزش، بهداشتی، دانشجویی و بازرسی و حراست، حتی بیمارستانهای دانشگاه فعالیت داشتند که مدیریت این تیم ها را مرکز مدیریت حوادث و فوریتها برعهده داشت.
 
 راشدی افزود: با توجه به سناریوی تعریف شده 170 نیرو از قسمتهای مختلف از دانشگاه زاهدان در این مانور شرکت کردند.
 
دکتر راشدی عنوان کرد: بیمارستان صحرایی که در سناریو تعریف شده بود شامل اتاق عمل سیار، اتوبوس تخت بستری و همچنین بیمارستان صحرایی که 25 تخت سیار داشت همراه با آزمایشگاه، رادیولوژی سیاردر این مانور پیش بینی شده بود. 

در خصوص بحث لجستیک 34 دستگاه آمبولانس خودروی بهداشتی سبک و سنگین نمایش قدرتمندی در این مانور داشتند.
 
دکتر راشدی افزود: با توجه به اینکه کتاب برنامه ملی پاسخ نظام سلامت به بلایا امسال تدوین و ابلاغ شده است سعی شد که بر اساس دستورالعمل ها و شرح وظایف کتاب EOP  برنامه های مانور اجرا شود.
 
وی در ادامه گفت : فرماندهی عملیات (بحران) را آقای حسن شه بخش از دانشگاه علوم پزشکی زاهدان برعهده داشتند که بسیار توانمند و موفق مدیریت کردند .
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.