شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه ای را درباره اوضاع در بروندی تصویب کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، شورای امنیت سازمان ملل متحد روز پنجشنبه از بان کی مون دبیر کل سازمان ملل خواست ظرف مدت 15 روز گزارشی را درباره راه های تقویت حضور سازمان ملل در بروندی ارائه کند.

این درخواست شورای امنیت در بحبوحه نگرانی بین المللی روزافزون درمورد خشونت ها در بروندی و احتمال تبدیل شدن آن به یک درگیری قومی مطرح شد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد به اتفاق آراء قطعنامه ای را تصویب کرد که فرانسه آن را تهیه کرده بود. در این قطعنامه از برنامه سازمان ملل متحد و اتحادیه آفریقا به منظور واکنش بین المللی به هرگونه وخامت بیشتر اوضاع در بروندی حمایت شده است.

متیو رایکرافت سفیر انگلیس در سازمان ملل متحد که ریاست شورای امنیت را برای ماه نوامبر به عهده دارد در مصاحبه با خبرنگاران گفت :«ما باید همه ابزارهای سازمان ملل متحد ازجمله نیروی صلحبانی احتمالی و دیگر اقدامات ازجمله فشار سیاسی بیشتر بر طرفین درگیر را مد نظر قرار دهیم.»

دیپلمات ها روز چهارشنبه گفتند قدرت های غربی مهم و سازمان ملل متحد در حال گفتگو درباره استقرار احتمالی نیروهای پاسدار صلح بین المللی در بروندی در صورت شدت گرفتن خشونت ها در این کشور هستند.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار