حدود نیمی از مردم در جهان برنج را به عنوان یکی از بهترین غلات و مواد غذایی می دانند ولی کدام یک از آنها مناست تر است؟

دکتر خدیجه رحمانی متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، گفت: بسیاری از مردم برنج را به عنوان نوعی غلات برای تامین ویتامین های مورد نظرشان میدانند به همین دلیل اکثرا دربرنامه ی غذایی به میزان مورد نیاز خودمصرف می کنند.

وی ادامه داد: حدود نیمی از مردم در جهان برنج را به عنوان یکی از بهترین غلات و مواد غذایی می دانند اما ما دو رنگ برنج داریم قهوهای وسفید که هر کدام مزیت هایی را به همراه دارند.
 
رحمانی در خصوص برنج سفید بیان کرد:در برنج سفید پوستگیری صورت میگیرد سفید انجام میشودکه به عنوان یک منبع آلی محسوب می شود در واقع حدود88درصد نیاز روزانه را تامین می کنند که دارای  فسفرومنگنر می باشد.

 این متخصص در خصوص برنج قهوه ای افزود:برنج قهوهای دارای آهن، روی و برخی ویتامین ها همچون آنتی اکسیدان می باشد.
 
وی اظهار کرد:این برنج دارای فیبری به نام لیگان است که از بیماری هایی همچون سرطان سینه وسایر هورمون های وابسته به هورمون پیشگیری می کند.

رحمانی ادامه داد:برنج قهوهای رنگ دارای اندیس گلایسمی (شاخص قندی)است که سبب پیشگیری از سنگ کلیه ویا برای افرادی که خواهان لاغر شدن هستند با توجه به میزان نیاز روزانه خود برای مصرف برنج مناسب است.

وی با اشاره به مدت زمان نگهداری برنج پخته گفت: مناسب ترین مدت زمان نگهداری برنج پخته سه تا چهار روز در یخچال می باشد که اگر از این مدت زمان بیشتر در یخچال باشدباعث رشد قارچی وسمی شدن برنج استتا جایی کهمنجرب به  واکنش های آلرژی در فرد می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد:هر فردی برای کسب انرژی وویتامین مورد نیاز بدن خود به طور متوسط روزانه شش واحد غلات(یک لیوان پخته)نیاز دارد.

انتهای پیام/
برچسب ها: برنج ، سبوس ، آهن ، آنتی اکسیدان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار