چهره سیاسی و تاریخی حسین فردوست، چالش‌ها و گره‌هایی را در این نقش به وجود آورده که می‌تواند برای هر بازیگری جذاب باشد.

بهرنگ علوی، بازیگر مجموعه تلویزیونی «معمای شاه» در خصوص ویژگی‌های نقش خود در این کار و چگونگی آن در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: در «معمای شاه» نقش ارتشبد حسین فردوست را ایفا می‌کنم، که در این سریال دارای 4 مقطع سنی است. به واسطه اینکه از کودکی دوست شاه بوده و با او بزرگ شده، در هر دو دوره پهلوی که در این سریال می‌بینیم تقریبا حضور دارد.

وی افزود: حسین فردوست از آن دست چهره‌هایی بوده که بعد از انقلاب به شهرت رسیده است، چرا که یک چهره پشت پرده محسوب می‌شده است. بعد از انقلاب در قالب کتاب خاطرات، اعترافات و صحبت‌هایی که از دوره پهلوی داشته، بیشتر شناخته شده است.

علوی اظهار داشت: افراد بسیار زیادی در آن دوره فردوست را نمی‌شناختند، بیشتر افرادی که در سیستم پهلوی حضور داشتند با او آشنا بودند. تصور می‌کنم این سریال یک آگاهی کلی از دو دوره پهلوی ارائه می‌دهد، زیرا نقش تعداد زیادی از آدم‌هایی که در اطراف شاه بودند را برای نسل جدید که مایلند از آن دوره تاریخی بیشتر بدانند، بازگو می‌کند.

بازیگر فیلم سینمایی «دربند» عنوان کرد: به عنوان یک بازیگر چگونگی مواجه شدن با نقش و چهره سیاسی و تاریخی که «فردوست» داشته، نقشی را به وجود آورده که دارای چالش، گره و پیچیدگی‌هایی است که می‌تواند برای هر بازیگری جذاب باشد.

وی ادامه داد: نقش حسین فردوست از آن دست نقش‌هایی است که هر بازیگری را وسوسه می‌کند. سینما امکان کار کردن در این قالب تاریخی را خیلی به بازیگر نمی‌دهد، اما در تلویزیون این زمینه به خوبی فراهم است. زمانی که این نقش از طرف آقای ورزی به من پیشنهاد شد و هنگامی که تاریخ معاصر را مطالعه می‌کردم، فردی مانند فردوست به دلیل پیچیدگی‌های رفتاری و شخصیتی‌اش برایم بسیار جذاب بود و فکر می‌کنم از خوش‌شانسی من بود که یکی از جالبترین نقش‌های مجموعه «معمای شاه» نصیب من شد.

وی تصریح کرد: آقای حقانی که مورخ کار بودند و آقای ورزی، مستنداتی را در اختیار ما قرار دادند. ورزی جدای از اینکه کارگردان هستند، به واسطه سابقه کارهای تاریخی، مجموعه‌ای از سندهای تاریخی دارند که «معمای شاه» نیز به روایت خود اوست. البته خود من هم یکسری تحقیقات انجام داده‌ام. در نهایت امیدوارم خروجی این مجموعه آگاهی درستی به نسل جدید بدهد.

بهرنگ علوی افزود: با توجه به اینکه نسل جدید و فرزندان آن‌ها علاقه‌مند هستند تا بدانند که در دوره طاغوت چه گذشته است، به همین دلیل حتی می‌توانم پیشنهاد دهم که آموزش و پرورش این سریال را در قالب تعدادی پکیج و دی وی دی به همراه کتاب‌های تاریخ برای نسل جدید ارائه کنند تا آن‌ها از این طریق به آگاهی‌های لازم برسند.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار