وزیر امور خارجه در حاشیه دیدار با مراجع تقلید در قم گفت: در موضوع سوریه مثل سایر مسائل منطقه سیاست های ما مشخص است و معتقد هستیم مشکلات منطقه راه حل نظامی ندارد.

  به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم:  ظریف با بیان اینکه برخورد دو گانه با تروریسم و افراطی گری باید در منطقه متوقف شود افزود تکلیف و سرنوشت کشورها باید توسط مردم منطقه تعیین شود و دیگران نمی توانند برای منطقه ما تصمیم بگیرند و باید دیگران راه را تسهیل کنند تا از این طریق به رفع مشکلات کمک کنیم .

 وی با اشاره به پیگیری وزارت امور خارجه در خصوص فاجعه منا افزود: وزارت امور خارجه حقیقت یابی و رسیدگی ابعاد فاجعه و جلوگیری از تکرار آن را پیگری می کند و هم اکنون در حال جمع آوری مستندات و اقدامات برای احقاق حقوق جان باختگان و پیگیری جدی تعیین وضعیت مفقودین از جمله یکی از همکارانمان در وزارت امور خارجه هستیم .
 
 ظریف در خصوص برجام هم افزود : روند اجرای برجام براساس دستورات رهبر معظم انقلاب، مصوبات مجلس شورای اسلامی وشورای عالی امنیت ملی در حال پیگری است . 
 
 ظریف هدف از سفر به قم را زیارت حرم مطهر کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) و دیدار با مراجع بیان کرد و افزود: در این سفر این امکان فراهم شد تا از آخرین تحولات برجام، مذاکرات سوریه و وضعیت منطقه، نحوه پیگیری فاجعه منا و وضعیت مفقودین گزارشی ارائه دهیم و از رهنمودهای مراجع عظام و دیدگاهایشان برای پیشبرد اهداف سیاست خارجه بهره مند شویم . 

وی افزود: امروز در شرایطی هستیم که جهان اسلام نیاز مند برخورد فرهنگی و علمی با خطر گروههای افراطی و تکفیری است و قم به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام می تواند کمک زیادی به گفتمان منبعث از تعالیم عالی اسلام در مقابله با تکفیر افراطی گری داشته باشد . 

انتهای پیام/س

 
برچسب ها: ظریف ، مراجع ، سوریه ، قم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.