مدیرکل امور خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت:خراسان رضوی دارای ظرفیت های بالقوه و بالعفل بالا و یکی از استان های مهم در حوزه لجستیک است.

خراسان رضوی نمونه ای از دهکده لجستیک ایران در برنامه ششم توسعهبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ کاظم سلیمی در نشست کارگروه مشترک زیرساخت های تجاری و بازرگانی خراسان رضوی اظهار کرد: در ترسیم فضای برنامه ششم توسعه ضعف زیرساختهای بازرگانی و تجاری مورد بررسی قرار می گیرد که در راستای آن می توان احکام مربوط به مباحث زیرساخت تجاری و بازرگانی را در برنامه مورد توجه قرار داد.

سلیمی با اشاره به سهم 63درصدی تولید ناخالص ملی کشورهای توسعه یافته دنیا از بخش خدمات در روند تولید تا مصرف گفت: متاسفانه اعداد و ارقام کسب درآمد از این بخش در کشور ما بسیار کم است و نرسیدن به درآمد سرشار از حوزه تولید تا مصرف نیاز به زیرساختهای مناسب دارد.

رییس کارگروه کشوری بازرگانی و تجاری در تدوین برنامه ششم توسعه افزود: در حوزه زیرساختهای تجاری 11 محور را در برنامه ششم توسعه مدنظر قرار می دهیم که در این 11 محور موارد متعددی نظیر تامین، ذخیره سازی و حمل نقل مورد توجه قرار می گیرد.
سلیمی تاکید کرد: حضور مستقیم بخش خصوصی و استفاده از نظرات آنان برای تدوین برنامه ششم توسعه در تدوین این برنامه مدنظر قرار می گیرد.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.