مدتی است که نوع جديدی از مخدرها و محرک های نوظهور به بازارهای جهانی رسيده که در انواع و آثار مختلف، بصورت ديجيتالی توليد شده و در دنيای مجازی دست به دست مي شوند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ بر اساس اعلام پليس چهارمحال و بختیاری؛ مدتي است که نوع جديدي از مخدرها و محرک هاي نوظهور به بازارهاي جهاني رسيده که در انواع و آثار مختلف، بصورت ديجيتالي توليد شده و در دنياي مجازي دست به دست مي شوند: محرک ها و مخدرهايي که از طريق امواج صوتی، همان تاثير مخدرهاي سنتي و گاه قويتر از آن را براي مصرف کنندگان به ارمغان مي آورند: امواجي که اين روزها بازار خوبي در کشورهاي ديگر براي خود دست و پا کرده و به عنوان مخدرهاي ديجيتالي در ميان جوانان شناخته مي شوند.

مخدر ديجيتالي نوعي فايل هاي صوتي هستند که مي توانند با پالس هاي توليد شده با فرکانس هاي متفاوت براي هر گوش، تاثير خاصي بر بخش هاي مختلف مغز بگذارند و تجربه متفاوت مواد مخدر و محرک صنعتي و سنتي را در مغز به وجود آورند: اين اختلاف فرکانس هاي پخش شده در هر گوش

مي توانند اثر متفاوت هر يک از مواد مخدر و محرک همچون کوکائين، ترياک، اسيد، مرفين، آدرنالين، کراک، هروئين، حشيش، ماريجوانا، ريتالين و بسياري از مواد ديگر و حتي الکل را در مغز مصرف کنندگان شبيه سازي کنند .

اين در حالي است که حتي برخي از سايت هاي ارائه دهنده اين فايل هاي صوتي، با توجه به تاثير هر يک از آن ها، اين مخدرها و محرک ها را در بخش هاي مختلف و مطابق با تاثير هر يک، طبقه بندي کرده اند.

اين نوع از اعتياد برخلاف مخدرهاي شايع، مانند هروئين و قرص هاي توهم زا با نام ديجيتال راک از نوع شنيداري است و به سرعت در ميان جوانان معتاد به اينترنت در حال گسترش است.

جوانان معتاد به اين نوع مخدر، با دست و پا کردن يک اتاق تاريک، يک هدفون و يک فايل صوتي خاص به صورت يک فايل MP3 با قيمتي بين 3 تا 30 دلار ( که از طريق اينترنت قابل بارگيري است ) شرايط را براي کار فراهم مي کنند.

اين فايل صوتي که حاوي نوعي امواج صوتي مخرب است، مغز را تحت تاثير قرار مي دهد و شنونده را دچار سرخوشي، توهم، تشنج و حالتي غير طبيعي مي کند.

تاريخچه مخدرهاي شنيداري:

تاريخچه شناخت اثر شنيدن فرکانس هاي متفاوت از هر گوش، به سال 1839 برمي گردد که هاينريش ويلهلم داو توانست اين اثر را کشف کند. ولي از اوايل قرن بيستم، پزشکان به تاثير اين فرکانس ها در مباحث درماني و کنترل درد و خاصيت تسکيني آن دست يافتند . البته اين خاصيت بر اثر ايجاد ضربان ميان دو فرکانس صوتي پخش شده در گوش به وجود مي آيد به شرط آنکه اختلاف فرکانس، کمتر از 30 هرتز باشد.

همچنين با دستکاري اين ضربان و فرکانس ورودي به هر يک از گوش ها مي توان اثرات مخدرها و محرک هاي مختلف را شبيه سازي کرد و برخي ها مدعي آن هستند که اين اصوات مي توانند در کاهش وزن، ميزان يادگيري، تقويت حافظه و غيره نيز تاثيرگذار باشد.

عوارض و تاثيرات مخدرهاي ديجيتالي:

اثرات مخرب استفاده از اين مخدرهاي ديجيتالي به اندازه اي است که دفتر مبارزه با مواد مخدر ايالت اوکلاهاما در سال 2010 و بر اساس برخي گزارش هاي واصله به آن مرکز، نسبت به مصرف اين مواد هشدار داد، اين در حالي است که بر پايه گزارش کشورهاي عربي، موج استفاده از اين فايل هاي صوتي به اين کشورها رسيده و بسياري از جوانان عرب به دنبال تجربه اين مخدرهاي ديجيتالي هستند.

موضوع استفاده از مخدرهاي ديجيتالي به اندازه اي جدي است که حتي سايت هاي منتشر کننده اين مخدرها نيز با هشدارها و پيام هاي خطر WARNING، نسبت به ورود به صفحات دانلود اين موزيک ها و استفاده از آن براي افرادي که از مشکلات ذهني و روحي رنج مي برند هشدار داده و در فيلم هاي منتشر شده از آثار مصرف اين مخدرها نيز، تاثيرات خطرناک استفاده از آنها کاملا هويدا است.

استفاده از مخدرها، هنوز در کشور ما بصورت فراگير در ميان جوانان باب نشده است ولي آگاهي بخشي به مسئولان امر و همه همکاران باعث مي شود تا سياست هاي مناسب و قابل اطميناني در مبارزه با اين مخدرهاي جديد در پيش گرفته شود: چراکه بسياري از سايت هاي اينترنتي که اقدام به فروش و حتي امکان دريافت رايگان اين موزيک ها را براي مخاطبانشان مهيا کرده اند، در دسترس عموم قرار دارند.


انتهای پیام/ی

برچسب ها: مخدر ، دیجیتالی ، شنیداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.