رییس اداره جهاد کشاورزی نجف آباد گفت: برآوردهای اولیه نشان می دهد در سال جاری افزون بر سه هزار تن انار از باغ های نجف آباد برداشت و روانه بازار مصرف شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مجتبی مطهری اظهار کرد: بیش از 550 هکتار باغ انار در این شهرستان وجود دارد و کاربرداشت این محصول از آبان آغاز می شود.

وی، پوست نازک، دانه آبدار، مقاومت به تنش های آبی و شوری و در عین حال حساسیت به آسیب آفتی به نام کرم گلوگاه را از مهمترین ویژگی های انار نجف آباد عنوان کرد و گفت :درنجف آباد دو نوع انار وجود دارد که از مرغوبیت بالائی بر خوردار است .

وی دلیل کیفیت انار شهرستان را تغذیه ، بهداشت باغ و دوره آبیاری منظم اعلام کرد و گفت :یکی دیگر از ویژگیهای انار شهرستان نجف آباد ارگانیک بودن آن است.

رییس اداره جهاد کشاورزی نجف آباد با تاکید بر استفاده از روش های بیولوژیک برای کاهش میزان استفاده از سم و کودهای شیمیایی در تولید محصولات کشاورزی افزود: با توجه به سطح زیر کشت زیاد انار در نجف آباد، استفاده از زنبور تریکوگراما برای مبارزه بیولوژیک با آفت کرم گلوگاه انار به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته و در سال جاری در 10 مرحله این زنبور در مرحله تخم به صورت تریکو کارت در یک بازه زمانی هشت تا 10 روزه بین باغداران توزیع شده است.

شهرستان نجف آ باد در 30 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا  کلیک کنید.

انتهای پیام/ت
 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.