مشاور وزیر کشور:

اولویت بندی مسائل زنان در دستور کارگروه وزارت قرار دارد

مشاور وزیر و مدیرکل دفتر بانوان و خانواده وزارت کشور گفت: اولویت بندی مسایل زنان صرفنظر از اینکه مربوط به کدام دستگاه است در دستور کارگروه وزارت قرار دارد و اولویت قرار دادن عدالت جنسیتی دغدغه ماست.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج، فهیمه فرهمندپور در دیدار با بانوان ادارات استان کردستان در سنندج با اشاره به اینکه وزارت کشور در حوزه مسایل سیاسی، عملکرد و وظایفی عهده دار است گفت: وزارت کشور در برش استانی در راستای انجام وظایف خود وظیفه هماهنگ سازی را به عهده دارد.

وی افزود: اولویت بندی مسائل زنان صرفنظر از اینکه مربوط به کدام دستگاه است در دستور کارگروه وزارت قرار دارد و اولویت قرار دادن عدالت جنسیتی دغدغه ماست.

مشاور وزیر و مدیرکل دفتر بانوان و خانواده وزارت کشور وظایف دولت جمهوری اسلامی را خدمت به تمام آحاد جامعه دانست و برقراری عدالت در اقصی نقاط کشور در راستای توسعه و آبادنی کشور را یکی از وظایف دولت عنوان کرد.

فرهمندپور افزود: عدالت شهری، روستایی، عدالت در مناطق کم برخوردار و برخوردار کشور، عدالت در طبقات اجتماعی و اصل رعایت جنسیتی یک ضرورت است.

وی بر توجه ویژه به مسایل زنان و پی گیری آگاهانه برنامه ها و طرح های اجرایی استان با نگرش عدالت محور تاکید کرد.

فرهمندپور با اشاره به پایین بودن نرخ مشارکت اجتماعی و سیاسی زنان افزود: اگر محدودیت ها، منطقی مدیریت شوند بی عدالتی و کاستی ها کاهش می یابد.

وی بر حفظ و صیانت سرمایه های ارزشمند اخلاقی، فرهنگی و تربیتی تاکید کرد و از زنان کرد به عنوان زنان عزتمند، فداکار و قانع نام برد که در دوران جنگ پا به پای مردان ایستادگی و مقاومت کردند.

مشاور وزیر و مدیرکل دفتر بانوان و خانواده وزارت کشور با بیان اینکه سرمایه اجتماعی تابع فرمول سرمایه اقتصادی نیست گفت: اگر سرمایه اجتماعی در استان پایین است این امر وظیفه زنان فرهیخته را به مراتب افزایش می دهد.

فرهمندپور بر بهره گیری از ظرفیت های اجتماعی مانند انجمن های اولیا و مربیان، مساجد و روحانیون تاکید کرد و گفت: مساجد بهترین مرکز برای گردهمایی های دینی و مناسبات دینی است و روحانیون به عنوان گروه مرجع می تواند نقش موثری در اعتماد افزایی زنان در عرصه های اجتماعی ایفاء کنند.

مشاور وزیر کشور تاکید کرد: اگر بانوان نتوانند از حریم خانواده صیانت کنند موفق نخواهند بود زنان جامعه باید هوشیار باشند که برای تثبیت مشارکت در جامعه جایگاه نقش آفرینی در خانواده آسیب نبیند.

وی موانع فرهنگی را مهمترین موانع رشد و توسعه دانست و گفت: انسجام درونی زنان برای پیشبرد چشم اندازها و توسعه ساختارهای مدنی ضروری است.

مشاور وزیر کشور واگذاری امورات اجرایی و مدیریتی به زنان را نیازمند تغییر نگرش نسبت به زنان دانست و گفت: اصلاح نگرش مدیران ارشد یک فرایند فرهنگی است و این تغییر نگرش ها از ابتدا باید در خانواده ها ایجاد شود.

وی از تدوین سند امنیت مادران در وزارت کشور و تصویب آن در آینده نزدیک خبر داد و قول مساعد داد راه اندازی مرکز فرهنگسرای بانوان در استان پیگیری شود.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.