رییس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: با موافقت شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی کشور، رشته سلامت دهان در این دانشگاه راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگارگروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،دکتر خالد فیروزی گفت: این رشته یکی از رشته های مورد نیاز جامعه است و علاقمندان به تحصیل در این رشته بهمن سال جاری مشغول به تحصیل خواهند شد.

وی افزود: دوره تحصیل در این رشته دو سال است که یک سال آن در مقطع علوم پایه در دانشکده پزشکی و یک سال نیز به صورت آموزش های تخصصی در دانشکده دندانپزشکی انجام می شود.

فیروزی ادامه داد: پذیرش دانشجو در این مقطع براساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری سال جاری است و علاقمندان می توانند نسبت به ثبت نام در این رشته اقدام کنند.

وی بیان کرد:دانشجویان این رشته با هدف یادگیری جرم گیری، فیشورسیلنت و فلوراید تراپی در حوزه بهداشت دهان و دندان و با عنوان دستیار دندانپزشک تربیت می شوند.

رییس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت:با راه اندازی این رشته برای اولین بار در دانشگاه علوم پزشکی کردستان 20 نفر در مقطع کاردانی سلامت دهان مشغول به تحصیل می شوند که پذیرش به صورت بومی استانی خواهد بود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.