معاون وزیر و رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور گفت: از 100 فارغ التحصیل در کشور 19 نفر بیکار هستند و در جمعیت بیکاران نیز بالای 30 درصد دارای تحصیلات عالیه هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،کوروش پرند در سفر به کرمان در نشست کارآفرینی افزود: یکی از سیاست های ویژه برای توسعه اشتغال در کشور این است که علاوه بر سرمایه گذاری ها و ایجاد کارخانه ها، توسعه کسب و کارهای کوچک است.

وی ادامه داد: سازمان فنی و حرفه ای و کمیته امداد به صورت هماهنگ با هم کار می کنند و در سال گذشته نشان داده شده که همکاری و تعامل بسیار خوبی با هم دارند.

وی ادامه داد: سازمان فنی و حرفه ای در سطح کشور طرح توانمندسازی و ارائه آموزش های مهارتی برای روستائیان، عشایر و ساکنان مناطق مرزی و محروم را تدوین کرده ودر راستای این طرح از تجربیات سال های گذشته نزی استفاده شده است.

پرند گفت: در این طرح همکاران فنی و حرفه ای در مناطق مختلف حضور می یابند و آموزش های لازم را ارائه می دهند.

وی تاکید کرد: این طرح در هشت فاز طراحی شده که فاز نخست آن نیازسنجی آموزشی است.

وی در ادامه وجود فارغ التحصیلان بیکار را از مشکلات کشور برشمرد و گفت: امارها نشان دهنده بالا بودن فارغ التحصیلان بیکار هستند و در جمعیت بیکاران نیز تعداد قابل توجهی بیکار هستند.

وی اظهار کرد: توانمندسازی آموزش های مهارتی برای فارغ التحصیلان دانشگاهی نیز در کشور مطرح شده است و این طرح به صورت وسیع در کشور عملیاتی می شود.

وی یادآور شد: سازمان فنی و حرفه ای کشور در اقدامی در نظر دارد که کارآفرینان برتر کشور را به استانهای مختلف کشور ببرد تا بتوانند با استفاده از ظرفیت های موجود، برای توسعه اشتغال زاییی اقدام کنند.

وی گفت: در این طرح براساس آمایش سرزمینی و نیاز سنجی استان ها کارآفرینان مدل آموزش های بازار محور را ارائه می کنند.

رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور اظهار کرد: این طرح در حوزه های مختلف صنایع دستی، انرژی های نو و تجدید پذیر و سایر حوزه ها در حال اجرا است.

انتهای پیام/

برچسب ها: بیکار ، کشور ، تحصیل ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.