نویسنده کتاب " دختران آفتاب " گفت: این کتاب آموزش گفتمان دینی صحیح به نسل جوان است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ امیرحسین بانکی پور در نشست نقد و بررسی کتاب " دختران آفتاب " افزود: در این کتاب سعی شده است که به شبهات و دغدغه های ذهنی جوانان در مورد مسئله زن و حجاب پاسخ داده شود.

وی گفت: متن کتاب به صورت داستانی است و رخدادهای آن در حرم مطهر امام رضا(ع) که همواره الهام دهنده بسیاری از مسائل مذهبی- فرهنگی بوده، اتفاق می افتد، زمان وقوع داستان نیز ایام دهه عاشورا انتخاب شده است.

این فعال فرهنگی افزود: گروه این داستان یک عده از دختران دبیرستانی هستند که با هم به اردو می روند و در این مسیر در مورد مسئله حجاب با هم به بحث و گفت وگو می پردازند.

بانکی پور گفت: فضای این داستان به گونه ای است که فرصت حرف زدن به جوانان داده می شود و در واقع این کتاب یک مدل کرسی آزاد اندیشی است که در آن جوان می تواند اندیشه ها و افکار خود را بیان می کند.

وی افزود: در این کتاب شخصیت یک نمونه از زن مسلمان عصر حاضر معرفی شده و به بسیاری از شبهاتی که در دهه هفتاد ذهن جوانان را درباره زن، مشغول کرده پاسخ داده شده است.

نویسنده این کتاب گفت: دلیل نصف بودن دیه زن در اسلام، نداشتن حق طلاق را از جمله شبهاتی دانست که به شیوه ای جذاب و خواندنی در این کتاب به آن پاسخ داده شده است.

بانکی پور خاطر نشان کرد: حجاب میوه معرفت و دانش دینی زنان است و اگر در زمینه معرفت افزایی بانوان نسبت به مسئله حجاب کار نکنیم، نمی توانیم انتظار داشته باشیم که این مشکل به صورت ریشه ای حل شود.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: حجاب ، زن ، مشهد ، خراسان رضوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.