معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان کردستان گفت: عصر قرآنی تلاوت و تدبر به همت"کانون مطالعات فرهنگی دختران" جهاددانشگاهی و با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه کردستان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگارگروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، اعظم شریفیان گفت: «عصر قرآنی تلاوت و تدبر» توسط "کانون مطالعات فرهنگی دختران"جهاد دانشگاهی و با همکاری دانشگاه کردستانبه منظور بهره مندیدانشجویان از آموزه های قرآنی، برگزار می‌شود.

وی افزود: تدبر و اندیشه در آیات قرآن، راه شناخت و زمینه درک مفاهیم کتاب خدا را فراهم می‌سازد و با تلاوت بدون تدبر نمی‌توان به این هدف دست یافت.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان کردستان بیان کرد:پرداختن به تدبر در آیات تلاوت شده در یک محفل قرآنی، علاوه بر آنکه مخاطبان را با معانی و مفاهیم آیات آشنا می‌کند، فرهنگ توجه به تدبر در کنار تلاوت را در جامعه ترویج می‌دهد، امری که متأسفانه در محافل قرآنی کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

شریفیان از جمله اهداف این طرح را افزایش فهم و درک و بصیرتدانشجویان نسبت به قرآن، آشنایی با اسرار نهفته قرآن و دستورات سازنده آن، ترغیب فراگیران به کاوش و اندیشه در کشف مفاهیم و روابط ناپیدای موجود در هر یک از آیات و توانمندسازی فراگیران برای تدبر در قرآن اعلام کرد.

گفتنی است این برنامه، عصر امروزبه همت "کانون مطالعات فرهنگی دختران"در مسجد دانشگاه کردستان، باسخنرانی استاد دکتر سید بهاالدین حسینی و با محوریت سوره حجرات برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.