کاهش واردات خودرو در هفت ماهه نخست سال جاری و دعوت وزیر صنعت از بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در آفریقا و رونمایی از طرح وزارت صنعت و بانک مرکزی برای تحریک تقاضااز مهمترین رویدادهای حوزه تجارت در هفته گذشته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران کاهش واردات خودرو در هفت ماهه نخست سال جاری و دعوت وزیر صنعت از بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در آفریقا و رونمایی از طرح وزارت صنعت و بانک مرکزی برای تحریک تقاضااز مهمترین رویدادهای حوزه تجارت در هفته گذشته است.


آمار گمرک حاکی از کاهش 68 درصدی تعدادی خودرو سواری در هفت ماهه نخست سال‌جاری است.



معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت از راه اندازی خطوط هوایی و خط مستقیم به دارالسلام خبر داد وگفت: سازمان توسعه و تجارت برای رسیدن به اهداف توسعه ای خود سعی در گسترش تعاملات با کشورهای مختلف دارد.



وزیر صنعت معدن و تجارت با اشاره به اینکه دفتر مناسبی برای توسعه همکاری های دو جانبه بین ایران افریقای جنوبی فراهم شده است گفت: تلاش می کنیم برند ایران را به کشوروهای خارجی معرفی کنیم.


سفیر و مدیرکل آفریقا در وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه دولت در طی سالیان گذشته اگرچه تلاش گسترده‌ای برای توسعه اقتصادی کشور انجام داده است اما عملا انتظارات مورد نظر را نتوانسته برآورده کند باید نقش دولت در جهت حمایت از بخش خصوصی محدود شود.



وزیر صنعت با اشاره به این که برخی برای تشویق مردم به نخریدن خودرو در طرح جدید دولت تقلا می‌کنند این حرکت را خیانت به کشور است گفت: شعور مردم خیلی بیشتر از این حرف‌ها است.



معاون اجرایی رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه بهبود مستمر کیفیت محصولات داخلی حاصل تلاش نخبگان جامعه است، افزود: با نظام مند شدن فرایند نظارت و کنترل می توانیم شاهد ارتقای کیفیت کالا و خدمات داخلی باشیم.



وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: کیفیت مترادف با تعالی انسان است و فقط انسانهای کیفی می توانند آن را عرضه کنند و سپس به همراهان خود ارایه کنند.



رئیس انجمن مدیریت کیفیت ایران با اشاره به اینکه امر کیفیت در سطح رضایت محصولات و خدمات در کشور دچار مشکلات جدی است، گفت: باید در برنامه ششم توسعه به این موضوع حیاتی برای توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور توجه شود.




مدیرکل استاندارد استان تهران با تأکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی اقتصادی است که رقابتی باشد گفت: بدون تردید اساسی‌ترین عنصر در اقتصاد رقابت‌پذیر کیفیت است.


طحان پورگفت:برندهای اعلام شده ازسوی وزارت صنعت برای اعطای وام کالاموردتأییداست اما چراقیمت کالاهااعلام نشده است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار