مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس گفت: طرح تولید زود هنگام مرحله نخست پالایشگاه ستاره خلیج فارس ۹۱ درصد پیشرفت دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازبندرعباس، احمد ادیب افزود: در صورت رسیدن تجهیزات سفارشی از خارج طرح تا پایان آذر امسال وارد مدار تولید خواهد شد.

وی گفت: با راه اندازی این طرح، نخستین واحد بنزین سازی پالایشگاه تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس افزود: واحدهای تولید نفتا، گازوییل، نفت سفید و سوخت جت در طرح زودهنگام راه اندازی می شود.

ادیب گفت: ظرفیت مرحله نخست طرح پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس روزانه بین پنج تا ۱۲میلیون لیتر بنزین است که هم اکنون از خارج وارد می شود.

وی افزود:پس از راه اندازی مرحله نخست این پالایشگاه، مراحل دوم و سوم در فاصله های زمانی ۴ ماهه در مدار تولید قرار می گیرد.

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس گفت: با بهره برداری از پالایشگاه ستاره خلیج فارس روزانه ۳۵ میلیون لیتر بنزین و ۱۴میلیون لیتر گازوییل به ظرفیت تولید فرآورده های نفتی کشور افزوده می شود.

پالایشگاه ستاره خلیج فارس نخستین پالایشگاه طراحی شده براساس خوراک میعانات گازی کشور با ظرفیت۳۶۰هزاربشکه در روز در۲۵کیلومتری غرب شهر بندرعباس قرار دارد.

خوراک مورد نیاز این پالایشگاه از طریق خط لوله ای به طول بیش از ۳۸۵کیلومترازمنطقه گازی پارس جنوبی در عسلویه تأمین می شود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.