16 سناتور دموکرات در نامه‌ای از اوباما خواستند موقعیت خطرناک رژیم صهیونیستی را در خاورمیانه درک و با بسته کمک نظامی جدید موافقت کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، 16 سناتور دموکرات از رئیس‌جمهور آمریکا خواستند با توجه به موقعیت خطرناک رژیم صهیونیستی در خاورمیانه، تغییرات لازم را در بسته کمک مالی به این رژیم اعمال کند. این درخواست پیش از ملاقات نتانیاهو با اوباما مطرح شد.

این سناتورها در ادعایی از اوباما خواستند همه اقدامات لازم برای منع ایران از دست‌یابی به سلاح اتمی را انجام دهد. آن‌ها همچنین خواهان کمک آمریکا به رژیم صهیونیستی برای بهبود کیفی ارتش آن شدند.

در نامه مذکور آمده است: ما از کمک مالی آمریکا به اسرائیل در زمینه دفاع موشکی حمایت می‌کنیم. به این ترتیب، دو طرف می‌توانند از طریق همکاری با یکدیگر بر روی پیشرفت سامانه دفاع موشکی کار کنند.

این مقامات آمریکایی به اوباما توصیه کردند همکاری‌های دو طرف را در زمینه‌های نظامی، اطلاعاتی و امنیتی به بالاترین میزان ممکن برساند. آن‌ها ادعا کردند تفاهم‌نامه امنیتی جدید آمریکا با رژیم صهیونیستی، میراث ماندگار دوران ریاست‌جمهوری اوباما خواهد شد.

مایکل بنت (سناتور کلرادو)، ریچارد بلومنتال (سناتور کنتیکت) و بن کاردین (سناتور مریلند) از جمله افرادی هستند که نامه مذکور را امضا کرده‌اند.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار