معاون عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: با اقدام ها و تلاش های صورت گرفته کمر محرومیت در این منطقه شکسته شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ پژمان نیک اقبالی  افزود: یکی از اولویت ها و نیازهای اساسی در منطقه محروم زیلایی بهسازی و آسفالت جاده دسترسی بوده است.

وی بیان کرد: حدود 30کیلومتر از جاده دسترسی روستاهای این دهستان از جمله موشمی ها، بردپهن و مله خویش به اتمام رسیده و هفت کیلومتر باقی مانده از بردپهن تا سرقلعه و اتصال آن به چهار محال و بختیاری نیز در دست اجرا است.

نیک اقبالی اعتبارمورد نیاز برای بهسازی و آسفالت این هفت کیلومتر را افزون بر23 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: مهمترین راه خروج زیلایی از بن بست و آغاز حرکت های توسعه ای در این منطقه احداث و بهسازی راه دسترسی است.

وی با بیان اینکه تمامی دولت ها در کمک و رفع محرومیت ها در منطقه زیلایی نقش داشته اند، گفت: با تعامل ، همدلی و تلاش مسئولان و متولیان امور اجرایی و بویژه استاندار و نماینده ولی فقیه در استان عزم جدی برای محرومیت زدایی از این دهستان وجود دارد.

وی تصریح کرد: هر چند با توجه به عمق محرومیت های تاریخی این منطقه هنوز طعم شیرین خدمات و اقدام های صورت گرفته برای مردم و ساکنان قابل ملموس نیست اما شتاب بخشی به ایجاد حرکت های توسعه ای و اجرای طرح های عمرانی و محرومیت زدایی نوید بخش آینده ای پررونق را در زیلایی رقم زده است.

وی با اشاره به قدرشناسی، پویایی، نشاط و سرزنده بودن مردم و ساکنان منطقه محروم زیلایی، گفت: هیچ گاه فقر و محرمیت مانع از حضور مردم و ساکنان این منطقه در دفاع از آرمان ها و ارزش های این انقلاب نشده است.

وی با بیان اینکه این مهم یکی از نکات مثبت و امیدودار کننده در حرکت شتاب بخش به اجرای طرح های عمرانی و اجرایی در بویراحمد شده است، گفت: همین قدرشناسی مردم عزم و انگیزه مسئولان و متولیان امر را برای خدمات بیشتر به این منطقه دوچندان کرده است.

وی گفت: دولت یازدهم نیز با وجود محدودیت ها و شرایط خاص اقتصادی و تحریم های ظالمانه همچنان خدماترسانی و توجه جدی به مناطق محروم را از اولویت های مهم خود می داند.

وی با اشاره به افتتاح دبیرستان 6 کلاسه بردپهن زیلایی نیز گفت: ایجاد فضای آموزشی در دورافتاده ترین و محروم ترین منطقه عشایری برکت این نظام و انقلاب است.

نیک اقبالی تصریح کرد: در منطقه زیلایی تاکنون بیش از 35 فضای علمی و آموزشی احداث شده که تلاش برای رفع نیازهای آموزشی در این منطقه با جدیت ادامه خواهد داشت.

وی که روز گذشته برای بازدید از منطقه زیلایی و افتتاح دبیرستان 6 کلاسه بردپهن زیلایی به این منطقه سفرکرده بود افزود: تلاش دولت برای توسعه راههای روستایی در این استان چشمگیر بوده است.

دهستان زیلایی با جمعیتی بیش از 12 هزار نفر در 150 کیلومتر یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد واقع شده است.


انتهای پیام /ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.