نائب رئیس دوم کمیسیون کشاورزی گفت: توسعه کشت محصولات گلخانه می تواند دربالابودن کیفیت محصولات و درآمد کشاورزان تاثیرگذار باشد.

سید راضی نوری نائب رئیس دوم کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص توسعه گلخانه ها درکشور اظهار داشت: باتوجه به شرایط جوی کشور کشت های گلخانه ای در افزایش محصول کاهش صرفه جویی آب و حفاظت محصولات دربرابر شرایط اقلیمی در کشور بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: توسعه گلخانه ها نقش قابل توجهی در کاهش مصرف آبی دارد به طوری که انتقال محصولات آب بر همچون سبزی و صیفی جات به گلخانه ها راهکار مطمئنی است که در بسیار از کشورهای یپشرفته سال به سال افزایش می یابد.

نوری در ادمه بیان کرد: در واقع از چندسال گذشته تاکنون در این زمینه برنامه ریزی هایی شده و می توان گفت که در حال حاضر این امر در برنامه ها کمتر دیده شده و از طرفی با توجه به اهمیت توسعه محصولات گلخانه ای انتظار داریم که حمایت بیشتری دراین راستا صورت گیرد.

وی خاطر نشان کرد: تاسیس گلخانه ها درکشور هزینه هایی را در بر دارد اما علاوه بر نجات کشور از بحران کم آبی می تواند به بالابودن کیفیت محصولات گلخانه ای که منجر به ارزش افزوده بیشتر کشاورزان است کمک کند.

وی تصریح کرد: تاسیس هر هکتار گلخانه به طور متوسط بین یک تا دو میلیارد تومان هزینه دارد و حال باید بررسی های لازم راداشته باشیم تا باوجود هزینه های سنگین احداث گلخانه ها ارزش افزوده بدست آمده ازمحصولات پاسخگوی هزینه ها باشد و همواره باید دولت 50 تا 80 درصد از هزینه ساخت گلخانه ها را از طریق تسهیلات دراختیار کشاورزان قرار دهد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار