مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر گفت: با توجه به اینکه سال‌های گذشته سرمازدگی خسارت زیادی به باغات وارد کرده، کشاورزان و باغداران نسبت به بیمه باغات و اراضی کشاورزی اقدام کنند.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز تبریز؛محمد اسدی با اشاره به اینکه از 24 هزار هکتار اراضی کشت گندم بیش از 64 هزار تن گندم برداشت‌شده است، اظهار داشت: گندم برداشت‌شده از اراضی کشاورزی اهر حدود 15 هزار تن مصرف خود کشاورزان بوده و مابقی تولیدات گندم بیش از 49 هزار تن مازاد بر مصرف کشاورزان توسط عاملین خریداری شده است.

وی افزود: شهرستان اهر به لحاظ کشاورزی 107 هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که از رقم 8 هزار و 500 هکتار باغات، 4 هزار هکتار اراضی کاشت عدس و سایر حبوبات، 39 هزار هکتار گندم و جو و مابقی اراضی آیش است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر، با اشاره به دلیل حجم بالای دام‌پروری و دامداری روستائیان، گفت: امسال نزدیک به 5 هزار تن جو مازاد بر نیاز کشاورزان در شهرستان‌های اهر و هوراند خریداری و در اختیار سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی جهت مصرف دام سایر شهرستان‌ها قرار می‌گیرد.

وی از تولید و توزیع بذرهای اصلاح‌شده گندم در بین کشاورزان این شهرستان خبر داد و گفت: کشاورزان با همراهی عاملین شرکت اریس و خدمات حمایتی بذر موردنیاز منطقه را تولید کرده و در بین بهره‌برداران منطقه توزیع می‌کنند.

اسدی با بیان اینکه استفاده از بذرهای اصلاح‌شده برای افزایش راندمان تولید گندم مؤثر بوده و همچنان تخم‌های علف هرز حذف گردیده است، خاطرنشان کرد: طبق سهمیه‌بندی سازمان جهاد کشاورزی برای شهرستان اهر، 400 تن بذر بوده که با پیگیری‌های مسئولین ذی‌ربط، این رقم نزدیک به 700 تن افزایش‌یافته است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.