رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت آذربایجان شرقی از اعطای تسهیلات بانکی ارزی به تولیدکنندگان و صادرکنندگان برای خرید و نوسازی ماشین آلات خبر داد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز تبریز؛ نجاتی در همایش 'کیفیت ، محور توسعه پایدار' در شهرستان بناب ، درصد سود بانکی این تسهیلات را 6 درصد و مدت بازپرداخت آن را پنج ساله اعلام کرد و از واجدان شرایط خواست از این فرصت استفاده کنند.

وی اظهار داشت: آذربایجان شرقی از لحاظ تعداد واحدهای تولیدی که توسط بخش خصوصی فعالیت می کنند رتبه نخست کشور را دارد و به این ترتیب بناب هم رتبه نخست استان را در این زمینه دارد.

نجاتی با اشاره به اینکه در جریان سفر دولت یازدهم به استان تسهیلات بانکی برای تامین سرمایه در گردش تولیدکنندگان و صنعتگران استان تصویب شده بود ، گفت: با توجه به اینکه مدت بازپرداخت آن یکساله و سود بانکی در نظرگرفته شده 24 درصد بود ، از طریق استانداری به شرایط این تسهیلات اعتراض شد و منتظر اصلاح این مصوبه هستیم تا با شرایط مناسب تر در اختیار جهادگران عرصه تولید و صنعت قرار گیرد .

وی رتبه استان آذربایجان شرقی در دریافت تسهیلات بانکی بخش صنعت و معدن در کشور را پنجم اعلام کرد و گفت: این رتبه نشان می دهد که واحدهای تولیدی ما همچنان کوچک مانده اند و باید آنها را توسعه دهیم و در صحنه رقابت و بازاریابی فعال تر ظاهر شویم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: هم اکنون در سطح استان تنها در پنج گروه صنعتی فعالیت می کنیم و این نشان می دهد که واحدهای تولیدی ما آسیب پذیر هستند.

نجاتی از تولیدکنندگان بنابی خواست دانش و مهارت خود را در این زمینه به روز کنند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.