نماینده اقلیت‎های آشوری گفت: آزادی که اقلیت‎های دینی در ایران دارند، در هیچ کجای دنیا دیده نمی‎شود.

آزادی اقلیت‎های دینی در هیچ کجای دنیا نمونه ندارد
به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، یوناتن بت‌کلیا نماینده اقلیت‎های آشوری در مجلس شورای اسلامی در حاشیه نشستی باموضوع «اقلیت‌های دینی جمهوری اسلامی ایران» که عصر امروز (سه شنبه 19 آبان) در جمع خبرنگاران اظهارداشت: بنده 4 دوره نماینده اقلیت آشوری در مجلس هستم و یکی از افتخارات من این است که بعد از 37 سال اتحادیه جهانی آشوری را از آمریکا به ایران آورده‌ام. چرا که آزادی‎ای که ما در ایران داریم اقلیت‎های دینی در هیچ‌کجای دنیا دیده نمی‎شود.

وی با تاکید بر اینکه 1400 سال است که با مسلمانان زندگی می‌کنیم و در کنار آنان زندگی بسیار مسالمت آمیزی داریم، تصریح کرد: امام علی(ع) با اجداد ما بسته‌اند که از نظر ما یک عهدنامه و منشور بین‌المللی است و ما آن را در موزه‌ای در اصفهان نگه‎داری می‎کنیم.

نماینده اقلیت‎های آشوری در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: زمانی که انقلاب اسلامی رخ داد برای ما اقلیت‌ها بسیار خوشایند بود و ما از این موضوع بسیار خوشحال شدیم. زیرا امام خمینی (ره) در اولین دیداری که داشتند با ادیان توحیدی بود که فرمودند ما ملت واحد هستیم و زندگی واحدی را در کنار هم خواهیم گذراند.

وی خاطرنشان کرد: تنها بحث ما در سال‎های اخیر مسأله دیه بوده است که مطرح کردن این موضوع با آیات قرآن باعث شد که بعد از 1400 سال در سال 1382 دیه مسلمان با سایر اقلیت‌ها برابر شد و امروز خون من با خون یک مسلمان  برابر است.


براساس این خبر 5 تن از نمایندگان مجلس که از اقلیت‌های مذهبی آشوری و یهودی بودند در این نشست حضور داشتند. 

انتهای پیام/


برای دریافت پیامک‎ها و اخبار باشگاه خبرنگاران جوان به کانال تلگرامی ما بپیوندید.

برچسب ها: اقلیت‌ ، مجلس ، نشست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار