رئیس سازمان استاندارد گفت: کیفیت فقط در استاندارد خلاصه نمی‌شود و شامل مرغوبیت، قیمت کالا، سرعت در تحویل و نوآوری است.

نیره پیروزبخت رئیس سازمان استاندارد ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه موضوع کیفیت فقط در استاندارد خلاصه نمی‌شود، گفت: کیفیت چهار مولفه دارد که مرغوبیت، قیمت مناسب، سرعت در تحویل به مشتری و نوآوری در کالا از جمله مولفه‌ها هستند.

وی با اشاره به تنظیم سند راهبردی کیفیت گفت: هدف از ارائه این طرح این است که فقط یک سازمان متولی بخش کیفیت نیست و تمامی مولفه‌ها به صورت زنجیروار در داخل کشور باید دست به دست هم دهند تا بتوانند کیفیت را ارتقا دهند .

پیروزبخت تصریح کرد: امروز این سند را به عنوان پیش‌نویس مطرح کردیم تا در مجلس به تصویب برسد البته قطعا دو نکته نیز باید مورد توجه قرار بگیرد و اولین موضوع آن مربوط به تعریف شورای راهبردی است و موضوع دوم ایجاد یک دبیرخانه مرتبط می‌باشد.

به گفته رئیس سازمان استاندارد پیشنهاد ما این بوده که به طور موقت سازمان استاندارد به عنوان دبیرخانه تعریف شود و از ابتدای اجرای برنامه ششم شاهد اجرای این طرح نیز باشیم.

وی در ادامه صحبت‌های خود به این نکته نیز اشاره کرد که متأسفانه در سال‌های گذشته قانونی برای حمایت از مصرف‌کننده وجود نداشته و این قانون در سال 88 تصویب شد اگر بتوانیم رابطه خصوصی خریدار و فروشنده را توسط دولت هدفمند کنیم به بهترین شکل می‌توان این قانون را در راستای حمایت از حقوق مصرف‌کننده اجرا کرد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار