معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت از راه اندازی خطوط هوایی و خط مستقیم به دارالسلام خبر داد وگفت: سازمان توسعه و تجارت برای رسیدن به اهداف توسعه ای خود سعی در گسترش تعاملات با کشورهای مختلف دارد.

راه اندازی خطوط هوایی با کشور های افریقایی / ایجاد شعب بانکی درجهت تعاملات بیشتر با کشورهای خارجیبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، افخمی راد معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت در همایش فرصت های سرمایه گذاری اظهار داشت: سازمان توسعه تجارت برنامه و اقدامات گسترده ای را برای توسعه روابط با کشورهای خارجی در دستور کار خود قرار داده است.

وی تصریح کرد: تقویت و راه اندازی خطوط منظم کشتی رانی، خط مستقیم هوایی، ایجاد شعب بانکی  و افزایش خطوط ارتباطی و تشکیل کارگزاری بانکی درکشور های خارجی از جمله افریقای جنوبی و نیز ایجاد صندوق و اتاق مشترک در این کشور از مهمترین اقدامات عملیاتی است که  در دستور کاری این سازمان قرار گرفته است.

وی همچنین تاسیس مراکز تجاری اعزام رایزنان و بازرگانان ایران به افریقا برگزاری همایش فرصت های همکاری و کشور برای توسعه روابط اقتصادی و تبلیغات محصولات ایرانی درکشور های افریقایی پخش برنامه های تلویزیونی با محوریت اقتصادی و فرهنگی و تغییر نگرش ها و همچنین ایجاد سایت اطلاع رسانی با تجارت افریقا و نیز امضای موافقت نامه حمل و نقل هوایی و حمایت از کالا و خدمات فنی و مهندسی از مهمترین برنامه های سازمان توسعه تجارت برای پیش برد اهداف اقتصادی است.

**ایجاد روابط کارگزاری بین بانکی در افریقا 

در ادامه علی صالح ابادی رئیس بانک توسعه صادرات ایران اظهار داشت: هدف این بانک گسترش مبادلات تجاری و حمایت از صادرات انواع و اقسام کالا و خدمات به سایر کشورها است که درحال حاضر80 درصد از منابع  این بانک ارزی و 20 درصد آن ریالی است.

وی تاکید کرد: در دوران تحریم ما نتوانستیم باتوجه به ماهیت ارزی خدماتی را ارائه دهیم بنابراین درصورت لغو کامل تحریم ها برنامه توسعه خود را انجام خواهیم داد.

صالح آبادی از ایجاد روابط کارگزاری باکشورهای افریقایی خبر داد وگفت: بدون ایجاد روابط بانکی نمی توانیم به اهداف توسعه ای خود دست یابیم بنابراین ما آمادگی داریم که روابط کارگزاری در کشورهای مختلف ایجادکنیم.

وی همچنین صادرات خدمات فنی و مهندسی به کشورهای افریقایی و گشایش اعتبارات ارزی و دریافت خطوط اعتباری را از مهمترین برنامه های این بخش عنوان کرد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/ 
برچسب ها: اقتصادی ، ایران ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار