وزیر صنعت معدن و تجارت با اشاره به اینکه دفتر مناسبی برای توسعه همکاری های دو جانبه بین ایران افریقای جنوبی فراهم شده است گفت: تلاش می کنیم برند ایران را به کشوروهای خارجی معرفی کنیم.

تلاش برای معرفی برند ایرانی برای کشورهای خارجیبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه همایش معرفی برنامه ها و فرصت های همکاری و اقتصادی و تجاری ایران و افریقای جنوبی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این همایش در راستای توسعه تعاملات دو جانبه در بخش های مختلف افتصادی تجاری گردشگری انجام می شود تا بعضی از دستگاه ها بتوانند از این تبادلات استفاده بهینه را داشته باشند.

وی تصریح کرد: در این همایش 60 موضوع برای توسعه همکاری بین دو کشور پیشنهاد شده است که دربرنامه های کوتاه مدت میان مدت و بلند مدت اجرایی خواهد شد که محوریت اصلی اجرا با سازمان توسعه و تجارت است که بخش خصوصی هم می تواند درکنار انها به همکاری بپردازند.

نعمت زاده تاکید کرد: افزایش حجم مبادلات جز اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران است و ما می خواهیم با کشورهای همسایه از جمله افریقا ارتقا دهیم.

وی ادامه داد: زمینه های مناسبی برای توسعه همکاری ها فراهم شده و اغلب کشور ها از رشد اقتصادی بالای 5 درصد برخوردار هستند و بستر برای توسعه همکاری چند جانبه وجود دارد این حرکت اغازی برای حرکت های بعدی خواهد بود.

وی درپایان خاطر نشان کرد: در خصوص بسته بندی با کشورهای افریقایی مذاکراتی را انجام داده ایم چرا که برند سازی جز اهداف وزارت صنعت و معدن و تجارت است و تلاش می کنیم که برند ملی را به جهانیان معرفی کنیم.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان 
اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: اقتصاد ، مبادلات ، افریقا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار