جمعی از شکارچیان مجاز بدلیل عدم صدور پروانه شکار ، مقابل اداره کل حفاطت محیط زیست استان تجمع کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛این شکارچیان که  تعدادشان به40 نفر می‌رسید گفتند با وجود اینکه سلاح هایشان جواز دارد اما  اداره کل محیط زیست و منابع طبیعی به بهانه شیوع آنفولانزای مرغی  برایشان پروانه شکار صادرنمی‌کند.

این در حالی است که به گفته شکاچیان برای استانهای همجوار مثل زنجان و گیلان پروانه ی شکار صادر شده است وآنفولانزا نمیتواند دلیل قانع کننده ای باشد.

یکی از نمایندگان شکارچیان گفت:سالهای گذشته در مقابل دادن پروانه مبالغی از شکارچیان دریافت که در تکثیر وحوش و پرندگان و همچنین حفاظت از منابع طبیعی هزینه میشد و هیچ یک از شکارچیان مجاز اگر هم میخواستند نمیتوانستند به اندازه هزینه ای که صرف میکنند شکار بزنند و این به نفع منابع طبیعی بود.

همچنین تجمع کنندگان طوماری در دست داشتند که در ان نوشته شده بود محیط زیست بر اساس قانون  موظف شده به شکارچیانی که سلاحهایشان جواز دارد پروانه شکار دهد.

بگفته ی این شکارچیان ، آنها حاضرند برای بقای نسل جانوران در طبیعت هزینه کنند وبرای همین بدنبال پروانه شکارند واین در حالیست که شکارچیان غیر مجاز و روستاییان به راحتی و بدون نظارت شکار می کنند.

لازم بذکر است مسولان محیط زیست در جمع تجمع کنندگان حاضرنشدند و موضوع را که از حراست اداره کل پیگیر شدیم  گفتند: که مسؤلین برای شرکت در جلسه به استانداری رفته اند.

یکی از شکارچیان گفت: بدلیل حضور نیافتن مسولان محیط زیست در جمع شکارچیان ، آنها متفرق شدند و محل را ترک کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.