مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: سفال برجسته شهرضا در فهرست ثبت آثار ملی قرار گرفت .

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، فریدون الهیاری اظهار داشت: بسیاری از کشورهای جهان با ایجاد میراث های فرهنگی به دنبال جذب توریست هستند و این در حالی است که کشور و استان ما به لحاظ برخورداری از این مواهب در جایگاه ممتازی قرار دارد.

وی در ادامه از واگذاری تسهیلاتی بالغ بر 4 میلیارد ریال به بخش صنایع دستی شهرضا خبر داد و افزود: این تسهیلات با نرخ سود 4 تا 8 درصد و برای حمایت از هنرمندان این رشته در نظر گرفته شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان همچنین با تأکید بر لزوم توسعه گردشگری روستایی گفت: در راستای ایجاد فرصت های بوم گردی در استان، برای هر یک از متقاضیان فعالیت در این عرصه، مبلغ یک میلیارد ریال تسهیلات با نرخ سود 4 درصد پیش بینی شده است.

الهیاری در بخش دیگری از سخنان خود خبر از ثبت استان های اصفهان و تبریز در فهرست سازمان جهانی صنایع دستی داد و افزود: در سال آینده میلادی شهرهای شهرضا و کاشان در فهرست ثبت در این سازمان قرار خواهند گرفت. 

وی با اشاره به فعالیت 170 دفتر نمایندگی گردشگری دارای مجوز در سطح استان اصفهان گفت: روند اعطای مجوز به متقاضیان این دفاتر در حال حاضر با دقت نظر و سخت گیری بیشتری انجام می شود زیرا باید افراد دارای طرح و ایده نو، توان حضور در این عرصه را داشته باشند.

در این جلسه، سفال برجسته شهرضا، به عنوان یک اثر منحصر به فرد ملی، جهت ثبت در فهرست آثار ملی معرفی و مسئولان استانی به آن رأی مثبت دادند.

انتهای پیام/گ
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.