مجله فوربز در گزارشی به رشد چشمگیر توانایی‌های نرم‌افزاری ایران پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ فوربز در شماره جدید خود نوشت: هنوز نمی‌توان ایران را یک ابرقدرت در صنعت جهانی نرم‌افزار دانست، علت این امر را می‌توان در محدودیت دسترسی کاربران ایرانی به اینترنت و تحریم‌های اقتصادی اعمال شده علیه این کشور جستجو کرد. باوجود گذشته خاکستری دانش نرم‌افزاری در ایران؛ این کشور مسیر رسیدن به استانداردهای جهانی را با سرعت پشت سر می‌گذارد و به کشوری دارای آثار نرم‌افزاری فاخر تبدیل می‌شود.

ایران از نیروی ماهر در مهندسی نرم‌افزاری برخوردار است که در زمینه تولید بازی‌های رایانه‌ای و نرم‌افزارهای فارسی زبان، آثار قابل ملاحظه‌ای از خود برجای گذاشته‌اند.نرم‌افزار مدیریتی "تسکولو" یکی از این نمونه‌های موفق است. تسکولو در سال 2014 (1393) به بازارهای جهانی عرضه شد و هم‌اکنون 14 هزار کاربر بین‌المللی در 100 کشور مختلف از آن استفاده می‌کنند. تسکولو را می‌توان از گوگل پلی و اپ استور دانلود کرد. در میان 100 نرم‌افزاری که از 40 کشور به نمایشگاه محصولات نرم‌افزاری استانبول، چلنج 2015، ارسال شد، تسکولو رتبه سوم را دارد. "فرهاد هدایتی فرد" و "کاظم کشاورز" دو بنیانگذار تسکولو هستند. 

 این نرم‌افزار یک رابط بسیار جذاب برای مدیریت وظایف و مسئولیت‌های تیمی محسوب می‌شود. به کمک تسکولو می‌توانید به سادگی پروژه ایجاد کنید و فهرست کارها را مدیریت کرد. علاوه بر این، با تسکولو می‌توان زمان صرف شده بر روی هر کار را با زمان‌سنج تسکولو ثبت کرد، مسئولیت انجام کار‌ها را به افراد تیم سپرد، زمان تحویل را تعیین کرد، به آن فایل پیوست کرد و یا دیدگاه نوشت. می‌توان کارهایی را که نیازی نیست جلوی چشم باشد را بایگانی کرد. تسکولو شرایطی را فراهم می‌کند تا اعضای تیم به همان اندازه که باید، به مراحل انجام کار دسترسی داشته باشند. قابلیت‌های این سرویس باعث می‌شود کارایی و کیفیت انجام کار هم به شکل قابل توجهی بیشتر شود.

فوربس: ایران حرف‌های تازه‌ای در بازار جهانی نرم‌افزار دارد

بنیانگذاران تسکولو وعده دادند در آینده‌ای نه چندان دور نرم‌افزارهای بیشتری وارد بازارهای جهانی کنند. آنها وجود تحریم‌های اقتصادی را یک مشکل بر سر راه ارتباط با بازارهای جهانی می‌دانند زیرا در این شرایط قادر به دریافت پول از مشتریان خارجی نیستند؛ اما سختی‌های متعدد هم نمی‌تواند فرهاد هدایتی فرد و کاظم کشاورز را از قدم برداشتن در این راه بازدارد.

فوربز در پایان این طور نتیجه‌گیری کرد که درصورت لغو تحریم‌های اقتصادی ایران، این کشور در زمینه دانش فن‌آوری نیز به رشد و شکوفایی خواهد رسید.

انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار