مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان پتانسیل و ظرفیت صادرات 9.4 میلیون دلار صنایع دستی به خارج از کشور را دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج محمود باقری افزود: 6000 بافنده صنایع دستی در حوزه میراث فرهنگی و صنایع دستی این استان در حال فعالیت هستند.

وی اظهارکرد: 32 نوع صنایع دستی در استان وجود دارد و هنرمندان اغلب در رشته‌های گلیم، جاجیم، گچمه‌بافی صنایع دستی مشغول به کار هستند، همچنین استان در زمینه تولید محصولات چوب و پوست حرف برای گفتن دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: 95 درصد هنرمندان استان در زمینه تولید گلیم مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج باقری تصریح کرد: سالانه 288هزار متر مربع صنایع دستی در این استان تولید می‌شود.

وی ادامه داد: کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت صادرات 41 درصد از محصولات صنایع دستی خود را دارد و میزان صادرات این محصول 9/4 میلیون دلار برآورد شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: کشورهای اروپای غربی، آلمان، چین، هند، امارات، برزیل و آفریقای جنوبی می‌توانند به کشورهای هدف صادرات محصولات صنایع دستی استان تبدیل شوند.

باقری بیان کرد: با توجه به پتانسیل خوب این استان ایجاد شهرک‌های صنایع دستی در استان و خوشه‌های دست بافت، برگزاری دوره های آموزشی، تهیه بانک اطلاعاتی صنایع دستی و گسترش تولیدات صادراتی از مهمترین راهبردهای صنایع دستی استان هستند.

وی اضافه کرد: طی سال گذشته در 138 روستای استان آموزش مقدماتی صنایع دستی به بافندگان ارائه شد، همچنین آموزش به‌بافی، کیفیت‌سازی و استاندارد‌ سازی صنایع دستی لازم است که در دستور کار ما قرار دارد.

انتهای پیام /س
برچسب ها: دلار ، صادرات ، صنایع دستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.