سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد: دیدگاه ما درباره حمایت سوریه و ایران از تروریسم تغییر نکرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت خارجه آمریکا، خبرنگاری از جان کربی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا پرسید: گفتید سیاست شما درباره حمایت ایران از تروریسم تغییر نکرده است، اما از چند وقت پیش تاکنون شاهد هیچ اظهارنظری از وزارت خارجه آمریکا درباره نقض حقوق بشر در ایران نبودیم. آیا این به معنای تغییر در سیاست نیست؟

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: سیاست ما در قبال ایران هیچ تغییری نکرده است.

جان کربی درباره فروش تسلیحات پیشرفته به ایران گفت: ما مخالفت خود را با فروش اس سیصد و دیگر سامانه های پیشرفته به ایران اعلام کردیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا مدعی شد: دیدگاه ما درباره حمایت سوریه و ایران از تروریسم تغییر نکرده است.

جان کربی درباره تیراندازی در یک مرکز آموزش نظامی در اردن گفت: این مرکز آموزش متعلق به اردنی ها بود. چندین نفر کشته شدند، اما آمار کشته شدگان تغییر می یابد.

دو نفر از آمریکایی ها در بین کشته شدگان هستند و از کشورهای دیگر نیز کشته شدند. این دو نفر از پیمانکاران وزارت خارجه آمریکا بودند. تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

وی درباره دور بعدی گفتگوها در وین گفت: من در موضعی نیستم درباره مشارکت کشورها در این گفتگوها صحبت کنم.

دیدگاه ما درباره حمایت سوریه و ایران از تروریسم تغییر نکرده است، اما این به معنای آن نیست که با آنها گفتگو نداشته باشیم. ما با ایران درباره برنامه هسته ای مذاکره کردیم. سیاست ما درباره این دو کشور تغییر نکرده است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: روسیه و ایران هم در سوریه سهم دارند و هم بر اسد نفوذ دارند. بنابراین منطقی است که با آنها در میز مذاکره گفتگو کنیم.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار