معاون فرهنگی اداره عقیدتی سیاسی نهاجا گفت: آموزه های قرآنی باعث می‌شود ارتش جمهوری اسلامی، ارتشی مقاوم، نستوه، استکبار ستیز و ولایتمدار باشد.

 به گزارش حوزه دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  حجت الاسلام سعید نصیرالاسلامی معاون فرهنگی و روابط عمومی اداره عقیدتی سیاسی نهاجا، در آیین افتتاحیه این مسابقات که در مسجد خاتم الانبیاء پایگاه شکاری وحدتی دزفول برگزار شد، یکی از تفاوت های اساسی ارتش جمهوری اسلامی ایران با سایر ارتش ها را قرآن کریم خواند و گفت: آموزه های قرآنی باعث می‌شود ارتش جمهوری اسلامی،  ارتشی مقاوم، نستوه، استکبار ستیز و ولایتمدار باشد.

وی با بیان اینکه رزمندگان اسلام با روحیه ایثار و شهادت طلبی به یکی از قدرتمندترین ارتش های جهان تبدیل شده است، افزود: ارتشیان و نیروهای مسلح متدین جمهوری اسلامی ایران با اعتقاد به آموزه های قرآنی ذره ای در مبارزه با استکبار جهانی کوتاه نیامده و در این راه به مدال شهادت و یا پیروزی دست خواهند یافت.

معاون تبلیغات و روابط عمومی نهاجا ولایتمداری را از دیگر آموزه های قرآنی برشمرد و اظهار کرد: امروز، نیروی هوایی در قله اطاعت پذیری از ولایت، که برگرفته از آیات قران است، قرار دارد.

وی هدف از برگزاری مسابقات را عمق بخشی به ترویج فرهنگ قرآنی در بین نیروهای جان بر کف نظامی خواند و ابراز کرد: ارتش قرآنی مقاومتر از گذشته، پای انقلاب، ایران، رهبری و شهدا ایستاده و مقتدرتر از گذشته در مقابل دشمنان ایستادگی خواهد کرد.

نصیرالاسلامی همچنین از پایگاه چهارم شکاری دزفول به عنوان یکی از پایگاه های عملیاتی نیروی هوایی که در هشت سال دفاع مقدس نقش مهمی در پیروزی رزمندگان اسلام داشت نام برد و گفت: میزبانی پایگاه چهارم شکاری دزفول برای برگزاری مسابقات قرآنی نیروی هوایی فرصتی ارزشمند برای آشنایی با رشادت ها و ایثارگری رزمندگان اسلام است.

وی، افزود: سی و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه کارکنان پایور و وظیفه نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور ۱۲۰ نفر از نفرات برتر مسابقات قرآنی یگان های هوایی در سراسر کشور در پایگاه چهارم شکاری دزفول برگزار، که ۷۰ نفر از برگزیدگان این مسابقه در رشته های ترتیل، حفظ، مفاهیم و تدبر در قرآن، تفسیر، قرائت و تحقیق به مسابقات سراسری قرآن ارتش جمهوری اسلامی ایران که در اول آذر ماه برگزار می شود، راه خواهند یافت.

نصیرالاسلامی بیان کرد: مرحله سراسری مسابقات با حضور داورانی چون علی‌اکبر ملکشاهی، علی‌اکبر حنیفی، سیدرضا میرموسایی، بهروز یاریگل و ... قضاوت می‌شود. همچنین رشته‌ها این دوره از مسابقات شامل قرائت ترتیل، تحقیق، حفظ اجزاء 5، 10، 15 ، 20 و حفظ کل، مفاهیم و تفسیر جزء 18 برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و روابط عمومی نیروی هوایی ارتش، سطح این مسابقات را بالا توصیف و ادامه داد: نفرات برگزیده مسابقات سراسری قرآنی ارتش جمهوری اسلامی نیز به مسابقات قرآنی ارتش های اسلامی معرفی می شوند.

اختتامیه این مسابقات با حضور فرماندهان نیروی هوایی ارتش و مسئولین استانی  در روز چهارشنبه در پایگاه چهارم شکاری دزفول برگزار و نفرات برگزیده اعلام خواهد شد.

 
 انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار