سخنگوی کرملین اعلام کرد لندن اطلاعات ویژه‌ای درخصوص هواپیمای مسافربری سقوط کرده روسی در اختیار این کشور قرار داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک نیوز، «دیمیتری پسکوف،» سخنگوی کاخ کرملین، در گفتگو با خبرنگاران تأیید کرد که لندن اطلاعات ویژه‌ای را درخصوص هواپیمای مسافربری «ایرباس 321» روسیه که 9 آبان سال جاری در «صحرای سینا» سقوط کرد، در اختیار مسکو قرار داده است. پسکوف جزئیات بیشتری درباره نوع اطلاعات مبادله‌شده ارائه نکرد و افزود: «من نمی‌توانم بگویم چه نوع اطلاعاتی مبادله شده است، زیرا به آن‌ها دسترسی ندارم. مسلم است که ما روی همکاری هر کشوری که بتواند به ما در تحقیقات راجع به این فاجعه وحشتناک کمک کند، حساب می‌کنیم.»

سخنگوی وزارت امور خارجه انگلیس پیشتر در گفتگو با اسپوتنیک با تصریح اینکه سقوط هواپیمای مسافربری روسیه یک اقدام تروریستی بوده است، اعلام کرده بود: لندن نتایج تحقیقات خود و اطلاعات بدست‌آمده درخصوص ایرباس 321 روسیه را در اختیار مسکو قرار داده است.

یک فروند هواپیمای مسافربری روسیه شنبه هفته گذشته با 224 مسافر و خدمه در «صحرای سینا،» واقع در شمال مصر، سقوط کرد و تمامی سرنشینان آن کشته شدند. این هواپیما از فرودگاه «شرم‌الشیخ» به مقصد «سن پترزبورگ» به پرواز در آمده بود.  هواپیمای سقوط‌کرده یک فروند «ایرباس 321» و متعلق به شرکت هواپیمایی روسی «کاگلومویا» بود.

 بررسی دو جعبه سیاه کشف‌شده نشان می‌دهد علت سقوط هواپیمای مسافربری روسیه در «صحرای سینا،» انفجار داخل موتور آن بوده است. تازه‌ترین نتیجه تحقیقات نشان می دهد انفجار بمبی که در زیر هواپیما کار گذاشته شده بود، باعث سقوط آن شده است. «مایکل مکول،» عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا، دیروز مدعی شد به احتمال زیاد یکی از کارکنان فرودگاه «شرم‌الشیخ» بمب را در داخل هواپیمای سقوط کرده روسیه جاسازی کرده بود.




انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار