عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: شاید وام 25‌میلیونی تا حدودی برای حل معضل خودرو راه‌گشا باشد، اما سود 16 درصدی آن در نهایت مشکلاتی برای خریداران ایجاد خواهد کرد.

طاهری: وام 25‌میلیونی خودرو تا حدودی راهگشاست /توجه به رکودواشتغال مرتبط با صنعت خودروبه گزارش خبرنگار مجلس گروه‌ سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "الیاس‌طاهری" عضو کمیسیون صنایع‌ و‌ معادن مجلس‌ شورای‌ اسلامی با بیان اینکه اعطای وام 25 میلیونی نمی‎تواند رفع کننده چالش‎های اقتصادی مردم باشد، اظهارداشت: شاید این موضوع بتواند بحث رکود و اشتغال مرتبط با صنعت خودرو را تا حدودی حل و فصل کند، اما سود 16 درصدی در نهایت ممکن است مشکلاتی را برای خریداران خودرو ایجاد کند. 

وی با بیان اینکه ما همواره به بحث خودرو به عنوان یک مسئله صنعتی نگاه می‌کنیم، تصریح کرد: با در نظر گرفتن بحث اشتغال مرتبط با صنعت خودرو، لازم است به این صنعت یک نگاه دوسویه داشت.

نماینده اقلید با بر اشاره به معضل اشتغال و دغدغه‌های حوزه انتخابیه‎اش در همین رابطه افزود: بحث توسعه در صنعت خودرو شامل بالا بردن کیفیت و توجه بیشتر به تولید می‌باشد و لذا این مبحث در جلسه تحقیق‌ و تفحص در مجلس مطرح شد و مبنا نیز بر این بود که بحث قیمت واقعی و توجه به کیفیت تولیدات داخلی که مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز بود، مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری بحث اقتصاد مقاومتی و تولید داخلی را از مؤلفه‌هایی عنوان کردند که در دوران پس از اجرای برجام باید مورد توجه قرار گیرد.

طاهری گفت: در حاشیه جلسه تحقیق‌وتفحص در مجلس نیز موضوع توجه به تناسب قیمت و هزینه خودرو مطرح شد و لازم‌ است هزینه‌هایی که در کنار تولید خودرو موجب افزایش قیمت آن می‌شود را کاهش دهیم.
 
نماینده اقلید در مجلس افزود: کشور در حالی با مشکل رکود مواجه شد که دولت در حال کنترل معضل تورم بود و این موضوع را می‌توان در تأکیداتی که وزرای محترم دولت در این زمینه به رئیس جمهور داشتند مشاهده کرد.

وی گفت: هم‌اکنون نمی‌توانیم اعطای وام 25 میلیون تومانی را به عنوان رفع چالش مسائل اقتصادی مطرح کنیم؛ اما تا حدودی می‌تواند در حل رکود و اشتغال مرتبط با صنعت خودرو راهگشا باشد.

طاهری تأکید کرد: ما از خودرو سازان و متولیان صنعت خودرو انتظار داریم که در کنار طرح مسئله وام خودرو، روی بالا بردن کیفیت و تناسب قیمت نیز توجه بیشتر داشته باشند که علاوه بر خودروسازان، مصرف‌کنندگان نیز دچار مشکل نشوند.

وی در پایان تصریح کرد: باید توجه داشت وام مذکور ابتدا به خودرو سازان تعلق می‌گیرد اما سود 16 درصدی این وام، در نهایت ممکن است مشکلاتی را برای خریداران به وجود آورد.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۴ ۲۱ آبان ۱۳۹۴
سلام ممنون از مطالب خوب وبه روزتان خسته نباشید
آخرین اخبار