معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: از سال 79 تاکنون هیچ موردی از بیماری فلج اطفال در کشور گزارش نشده و سالی دو بار کودکان زیر پنج سال در مقابل این بیماری واکسینه می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان؛مهدی طباطبایی افزود: بیش از ۴ دهه است که از برنامه توسعه یا گسترش واکسیناسیون و ایمن‌سازی در دنیا می‌گذرد، بیماری فلج اطفال تا سال ۸۸ در ۱۲۵ کشور دنیا به صورت بومی وجود داشت و سالیانه حدود ۲۵۰ هزار بیمار فلج می‌شدند. 

وی ادامه داد: با استفاده از واکسن فلج اطفال و برنامه‌های ایمن‌سازی، امروزه بیماری فلج اطفال فقط به دو کشور بومی افغانستان و پاکستان محدود شده است. 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: در کشور ایران از سال ۷۹ تاکنون هیچ بیماری فلج اطفال نداشته‌ایم و حداقل سالی دو بار کودکان زیر پنج سال در مقابل این بیماری واکسینه می‌شوند. 

مهدی طباطبایی ادامه داد: با توجه به اینکه همجواری با دو کشور افغانستان و پاکستان از نظر بهداشت و درمان ما را با مشکلات مختلفی مواجه کرده، در کشور و به در ویژه سیستان و بلوچستان اجرای طرح واکسیناسیون بیماری‌های واگیردار از جمله فلج اطفال، سرخ و سرخچه انجام می‌شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.