از تصاویر مقام معظم رهبری در راهپیمایی اربعین استفاده نکنید

دبیر کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین گفت: ایجاد تفرقه، رواج خرافات و الگوهای اشتباه عزاداری از جمله اهداف دشمن برای نفوذ فرهنگی در مراسم اربعین 94 است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمید احمدی، دبیر کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان ایجاد تفرقه، رواج خرافات و الگوهای اشتباه عزاداری و مراعات نکردن حرمت مردم عراق به عنوان میزبان را از جمله اهداف دشمن برای نفوذ فرهنگی در مراسم اربعین 94 برشمرد و تصریح کرد: آسیب‌های مورد نظر دشمن برای اختلال در مراسم اربعین بعنوان  نماد اقتدار معنوی پیروان اهل‌بیت(ع) باید شناسایی و رفع شود.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری ‌مبنی بر این که «مردم با شور و عشق خود به این مراسم می‌روند، اما باید با معرفت برگردند» اظهار داشت: ارائه الگوی صحیح عزاداری و برپایی موکب‌هایی با نگاه معرفت‌افزایی اولین گام برای جلوگیری از آسیب‌ها و نفوذ فرهنگی دشمن است.

دبیر کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین، فرقه‌گرایی، گروه‌گرایی و استفاده از نمادهای ملی را از دیگر چالش‌های عمده در این مراسم برشمرد و تأکید کرد: باید در راهپیمایی اربعین محور و اساس همه پیروان اهل بیت(ع) با هر نگرشی، حضرت سید‌الشهدا(ع) قرار گیرد چرا که آن حضرت می‌تواند محور وحدت جهان اسلام باشد.

وی افزود: اصرار علمای بزرگی چون مقام معظم رهبری و حضرت آیت‌الله سیستانی بر استفاده نکردن از تصاویر ایشان به صورت گروهی یا انفرادی در همین راستا بوده و از همه زائران درخواست می‌کنیم در وضعیت کنونی منطقه فقط از بیرق امام حسین(ع) استفاده کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی ادامه داد: در کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین علاوه بر تبیین و آموزش این مسائل پیگیری های لازم جهت ممانعت از وقوع چنین آسیب هایی انجام می شود به طوریکه همه گروه‌هایی که در این مراسم شرکت‌ خواهند کرد، متعهد به اجتناب از هر گونه اقدام تفرقه‌انگیز شده‌اند.

وی تولید و توزیع هماهنگ محتوی‌های فرهنگی را از جمله تدابیر مد نظر برای رفع آسیب تفرقه‌گرایی برشمرد و توضیح داد: حدود 200 هزار نسخه آموزشی شامل مسائل امنیت سفر، بهداشت و مباحث فرهنگی به همراه نرم‌افزارهای متعدد در اختیار مردم قرار می‌گیرد. 

دبیر کمیته فرهنگی آموزشی اربعین با اشاره به جلسات توجیهی با شخصیت‌های مؤثر در مراسم اربعین، ذاکران و سخنرانان گفت: علاوه بر 180 جلسه با افراد صاحب نفوذ هم‌چنین امروز همایشی با حضور 500 نفر از فعالان فرهنگی اربعین در سالن همایش‌های سازمان حج و زیارت برگزار شد. 

وی افزود: علاوه بر این جلسات در همه استان‌‌ها همایش‌های متمرکز توجیهی برای زائران داوطلب با محوریت ائمه جمعه برگزار می‌شود و علاوه بر آن روز پنجشنبه در استانهای خوزستان، مشهد و قم هم جلساتی با حضور هزار و 500 نفر از روحانیون و مبلغان داوطلب برای تبیین اصول و چارچوب‌های فرهنگی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی در پایان خاطرنشان کرد: نرم‌‌افزارهای تولیدی که در واقع نسخه‌ی ارتقاءیافته‌ی نرم‌افزارهای قبلی است، اطلاعاتی درباره مرکب‌ها و مسیر راهپیمایی اربعین را به همراه فایل‌های صوتی متناسب در اختیار مردم قرار می‌دهد وعلاوه بر آن صدا و سیما به عنوان کمیته فضای مجازی و اطلاع‌رسانی برای آموزش‌های فرهنگی تولیداتی دارد که طی روزهای آینده از شبکه های مختلف پخش خواهد شد.




برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار