دبیر هیئت اجرایی خانه کشاورز استان کرمانشاه افزایش 10 درصدی قیمت خرید تضمینی گندم را برای کشاورزان پیشرو مطلوب ارزیابی کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛
دبیر هیئت اجرایی خانه کشاورز استان کرمانشاه افزایش 10 درصدی قیمت خرید تضمینی گندم را برای کشاورزان پیشرو مطلوب ارزیابی کرد.

سجاد احمدی قیمت اعلام شده برای خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری را منطقی ارزیابی کرد و گفت: این رقم اگرچه برای کشاورزان معمولی نیز می تواند رقم خوبی باشد، اما برای کشاوزران پیشرو قیمت مطلوبی است.

احمدی افزایش 10 درصدی قیمت خرید تضمینی گندم و رسیدن آن به رقم 1270 تومان را تصمیمی مناسب دانست و گفت: این افزایش قمیت به طور ویژه برای افرادی که تولید بالای چهار تن در هکتار دارند مطلوب تر است، زیرا از منابع استفاده بهتری داشته و در نتیجه سود بیشتری عایدشان می شود.

وی  در ادامه بر لزوم برنامه ریزی برای بالا بردن دانش فنی کشاورزان به منظور افزایش بهره وری در تولید محصولات کشاورزی به ویژه گندم تاکید کرد و گفت: برنامه ریزی برای بالا بردن میزان بهره وری کشاورزان نیاز به افزایش زیاد سالانه قیمت خرید تضمینی گندم را از بین می برد.

احمدی با اشاره به فاصله زیاد بین تولید کشاورزان معمولی و پیشرو، برنامه ریزی برای بالا بردن تولیدات کشاورزان معمولی را کاری سخت ندانست و گفت: با برنامه ریزی می توان به راحتی میزان تولیدات کشاورزان معمولی را افزایش داد.

وی سپس زمان مناسب برای اعلام نرخ خرید تضمینی گندم را قبل از آغاز فصل زراعی دانست و گفت: تعیین قیمت خرید تضمینی گندم در اوایل فصل کاشت یعنی در ماه های مرداد و شهریور سبب خواهد شد تا کشاورزان بر اساس قیمت های جدید برای کشت محصول برنامه ریزی کنند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.