استاندار اصفهان گفت: مديريت استان از اینکه جوانان به سمت ايجاد سمن ها بروند از آن ها حمايت خواهد كرد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، رسول زرگرپور در سي و چهارمين جلسه ی ستاد ساماندهي امور جوانان استان اصفهان كه پيرامون مشاركت اجتماعي جوانان در امورات و شئونات مختلف برگزار شد،گفت: خوشبختانه در اين رابطه اقدامات خوبي صورت گرفته و در حال انجام است.

زرگرپور به طراحي پرتال ساماندهي مراكز مشاوره ي جوانان اشاره كرد و افزود: اين پرتال در آينده ي نزديك به مورد اجرا در خواهد آمد و جوانان مي توانند با مراجعه به اين پرتال از مراكز مشاوره در موضوعات مختلف اطلاع يابند.

استاندار اصفهان با اشاره به ايكه مجمع خيرين ازدواج در استان تشكيل شده است، اظهارداشت: اين مجمع به ازدواج جوانان كمك خواهند كرد و مشكلات پيش روي اين امر مقدس را برطرف مي كنند.

وي اضافه كرد: سايت همسان گزيني در استان اصفهان ايجاد شده است و خوشبختانه در حال بارگذاري است و مي تواند در تسريع امر ازدواج جوانان بسيار موثر باشد.

مدير ارشد استان با بيان اينكه مقوله ي مهارت هاي زندگي نيز طراحي شده است، افزود: اين امر از طريق بهزيستي اجرا خواهد شد.

استاندار اصفهان به ايجاد سمن ها و سازمان ها غير دولتي مخصوص جوانان اشاره و تصريح كرد: جوانان براي ايجاد سمن ها در ابتدا به اداره كل ورزش و جوانان مراجعه مي كنند و سمن هاي موقت را ايجاد مي كنند كه بعد از ۲ سال مي توانند اين سمن ها را به استانداري ارجاع دهند و مجوز وزارت كشور را به صورت رسمي اخذ نمايند.

وي با اشاره به اينكه در استان اصفهان ۱۷۰ سمن ويژه ي جوانان فعاليت مي كنند، گفت: اين سمن ها نه تنها در امور جوانان بلكه در موضوعات مختلف و موضوعاتي كه مي تواند براي جوانان موثر باشد فعاليت مي كنند.

رسول زرگرپور عنوان نمود: در كنار فعاليت هاي اين نهادها، بالغ بر۵۰۰ سمن نيز مربوط به غير جوانان و حدود ۶۰۰ مجموعه ي خيريه درا ستان فعاليت مي كنندكه وضعيت بسيار خوبي را در استان دارند.

وي با اشاره به برنامه هاي شوراي راهبري سمن هاي جوانان ،گفت: اين سمن هابعضا مشكلاتي دارند كه تلاش خواهيم كرد مسائل آن ها به زودي مرتفع گردد.

استاندار اصفهان يادآور شد: آنچه اهميت دارد اين است كه مقام معظم رهبري بر مشاركت جوانان در امور، بكارگيري جوانان در فعاليتها، استفاده از فكر، ايده و خلاقيت جوانان تاكيد دارند و يكي از سياست هاي اصلي دولت تدبير و اميد نيز مشاركت مردم خصوصا جوانان در امورات و شئونات مختلف است كه نمونه ي عيني آن را مي تواند در امر مبارزه با مواد مخدر مشاهده كرد.

زرگرپور افزود: به طور كلي ايجاد سمن ها و تشكل هاي غير دولتي بستر بسيار مناسبي براي اين مشاركت است و مديريت استان از ايجاد اين سمن ها بسيار استقبال و سعي مي كند مشكلات آن را بر طرف نمايد.

وي ادامه داد: از سمن ها در خواست مي كنيم كه در موضوعاتي تشكل هاي خود را تشكيل دهند كه مسائل و مشكلات استان از جمله مسائل زيست محيطي، بانوان،كاهش طلاق وافزايش ازدواج و ... را در بر گيرد.

استاندار اصفهان اعلام كرد: سمن هايي كه بيشتر جوانان هستند چون از يك شور، اشتياق و انگيزه بيشتري نسبت به ديگر سمن ها برخوردار هستند تحت حمايت قرار خواهند گرفت و در امورمختلف از آن ها استفاده خواهد شد


انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.