رئیس پلیس راهور ناجا از برگزاری نمایش بزرگ اربعین حسینی به جهت هماهنگی بیشتر سایر دستگاه‌ها خبر داد.

سردار مهری: اجرای طرح ترافیکی زمستانه از 23 آذر/رزمایش بزرگ اربعین حسینی در قرارگاه خوزستان برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار تقی مهری رئیس پلیس راهور ناجا در کمیته  هماهنگی اربعین حسینی که با حظور سایر دستگاه‌ها در مجموع پلیس راهور ناجا برگزار شد، اظهار کرد: در طرح ترافیکی تابستانه در مجموع شاهد کاهش تلفات و تصادفات بوده‌ایم . در سه ماهه تابستان 7 درصد کاهش تلفات داشته‌ایم، اما عدد کاهش در شهریور ماه در مقایسه با شهریور سال 93 ، 5/4 درصد بوده است ضمن آن که در 6 ماه نخست سال گذشته 9 هزار و 306 تن در تصادفات کشته شدند که این آمار در 6 ماهه سال جاری به 9 هزار و 7 تن کاهش یافت.

وی در ادامه بیان کرد: طرح ترافیکی زمستانه از 23 آذر ماه شروع و 23 اسفند ماه به پایان می رسد که در همین راستا طبق سنوات گذشته رزمایش بزرگ ترافیکی با حضور سایر دستگاه‌های امدادرسان و خدمات رسان به همین منظور برگزار می‌شود.

سردار مهری بیان کرد: در شهریور سال گذشته 1817 تن از هموطنان مان در تصادفات کشته شدند و این عدد در سال جاری به 1719 تن رسیده است.

*شماره گذاری خودروهای تولید داخل کاهش یافت

رئیس پلیس راهور ناجا بیان کرد: برابر آمار 6 ماهه سال جاری 19/4 درصد کاهش شماره گذاری خودروهای تولید داخل و 26/3 درصد کاهش شماره گذاری خودروهای وارداتی را داشتیم.

وی با اشاره به وظیفه پلیس در امر شماره گذاری گفت: هر خودرویی که سازمان استاندارد و محیط زیست تایید کند پلیس موظف به شماره گذاری خودرو است.

سردار مهری افزود: مانور هماهنگی برای تسهیل در رفت و آمد در مرزهای چزابه، مهران و شلمچه برگزار خواهد شد ضمن آن که از همه زائرانی که تصمیم دارند به کربلای معلا مشرف شوند توصیه می‌شود با کاروان‌ها از مبدا حرکت کنند تا بتوانند خدمات بهتری را دریافت کنند، پلیس و سایر دستگاه‌ها با یک برنامه ریزی مناسب برای بازگشت زائران شرایط را فراهم خواهد کرد که مشکلی برای زائران به وجود نیاید.

وی گفت: زیر ساخت‌ها و شبکه‌های حمل نقل استان خوزستان به نسبت استان ایلام بهتر است چرا که استان خوزستان علاوه بر شبکه ریلی دو فرودگاه برای جا به جایی مسافران به صورت هوایی دارد و راه‌های موصلاتی استان خوزستان ایمن تر از راه‌های کوهستانی استان ایلام است.

سردار مهری با اشاره به بکارگیری حداکثر توان پلیس در مرزهای چزابه، مهران و شلمچه بیان کرد: از سایر واحدهای انتظامی،نیرو برای تسهیل رسانی و ارائه خدمات بیشتر به زائران  به کار گرفته می شود.

سردار مهری گفت: زائرانی که ویزا نداشته باشند حق سفر به کربلای معلا را ندارند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار