40هزار قطعه بچه ماهی در استخرهای خاکی حاشیه رودخانه قزل‏ اوزن در شهرستان ایجرود رها سازی شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛مدیر شیلات و آبزیان استان گفت:حاشیه رودخانه قزل‏ اوزن دراین شهرستان دارای ظرفیت باالقوه بسیار بالایی جهت آبزی‏ پروری بوده و در صورت استفاده حداکثری از این ظرفیت، این شهرستان به یکی از مناطق پیشرو در زمینه شیلات در سطح استان تبدیل خواهد شد.

بورانی افزود : وجود اراضی بکر حاشیه رودخانه، دسترسی آسان به برق، راه ارتباطی و عدم وجود آلودگی های زیست محیطی از جمله عواملی هستند که ذهن هر پرورش ‏دهنده‏ ای را به خود معطوف کرده است.

وی ادامه داد :زمین ها و منابع آبی حاشیه قزل اوزن در شهرستان ایجرود که دارای شوری بالایی هستند جهت زراعت و باغبانی، توجیه اقتصادی مناسبی نداشته و برای پرورش آبزیان درنظر گرفته شده اند.

مدیر شیلات و آبزیان استان اضافه کرد:این اراضی قابلیت پرورش گونه هایی از آبزیان از قبیل ماهی قزل آلا، ماهی سفید دریای خزر، ماهی خاویاری، میگوی آب شور و آرتمیا را دارا می‏باشند

بورانی تصریح کرد:. این منابع مستعد آبزی پروری در حال حاضر در روستاهای حاج قشلاق و گنبد شهرستان ایجرود شناسایی شده و در حدود 10 هکتار از این اراضی برای پرورش آبزیان در نظر گرفته شده در دست بهره برداری می‏باشد.

مدیر شیلات و آبزیان استان گفت:در فاز اول 300 هکتار از این اراضی شناسایی شده است و عمده این اراضی تحت مالکیت شرکت آب منطقه ای زنجان می باشد. لا

بورانی ادامه داد : استخرهای احداث شده در این اراضی عمدتاً به شکل استخرهای خاکی بوده و در فاز اول این طرح حدوداً 40هزار قطعه بچه ماهی قزل‏آلا در استخرها رها سازی شده و پیش‏بینی می‏شود تا پایان امسال از دو مزرعه پرورشی در این منطقه 30 تن ماهی قزل‏ آلا برداشت شود.

وی بیان داشت:بر اساس مطالعات انجام شده با بهره برداری 300 هکتار از این اراضی در فاز اول هزار تن تولید به تولیدات آبزیان استان زنجان اضافه خواهد شد.

بورانی تصریح کرد: بهره ‏برداری از این طرح‏ها سبب افزایش اشتغال، افزایش تولید و مصرف سرانه آبزیان و نیز مهاجرت معکوس به این مناطق خواهد شد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت

برچسب ها: پرورش ، ماهی ، استخر ، رودخانه ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.