به گزارش خبرنگار
اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کمپین اهدای عضو بعد از مرگ مغزی به درخواست پرستو صالحی بازیگر
تلویزیون رنگ تازه ای به خود گرفت و این بازیگر مردم را به کاری انساندوستانه
دعوت میکند.
وی با انتشار مطلبی در اینستاگرام خود، درباره دلایل موج اهدای عضو در برزیل نوشت.
پرستو صالحی نوشت:
" چندی پیش، یکی از ثروتمندترین مردان برزیل در پستی روی فیسبوکش اعلام کرد
که خودروی بنتلی نیممیلیون دلاری خود را، که بهتازگی خریده بود، دفن
خواهد کرد. آقای شیکینو اسکارپا گفته بود که بعد از آنکه مستندی دربارهی
فرعونهای مصر باستان دیده، میخواهد بهتقلید از آنها ارزشمندترین دارایی
خود را دفن کند تا در زندگی بعد از مرگ بتواند از آن استفاده کند!
در
مدت یک هفته تا زمانی که برای تدفین خودرو اعلام شده بود، این کار او موجی
از جنجال در رسانههای برزیل بهراه انداخت و نظرات منفی بسیاری برای او
ارسال شد؛ بسیاری این کار را احمقانه خواندند و معتقد بودند که او دستکم
با بخشیدن خودرو میتواند بیشتر به زندگی بعدی خود کمک کند!
اما او،
مصمم، در یک برنامهی تلویزیونی صدها خبرنگار و عکاس را به خانهی خود در
شهر سائوپائولو دعوت کرد تا شاهد مراسم تدفین باشند. خودرو به داخل گودال
منتقل شد و آقای اسکارپا بر سر مزار خودروی خود ایستاد، اما قبل از اینکه
اولین تل خاک روی خودرو ریخته شود، دستور توقف داد و همه را به داخل خانه
دعوت کرد.
بعد مشغول سخنرانی برای جمع شد: «البته که من دیوانه نیستم،
البته که ماشینم را دفن نخواهم کرد. بسیاری بهسبب اینکه میخواستم ماشینم
را دفن کنم، دربارهام قضاوتِ بد کردند، اما اغلب مردم چیزی بسیار
باارزشتر از بنتلی من را دفن میکنند. آنها قلب، کلیه، کبد، شش، و
چشمهایشان را به خاک میسپارند. این کار احمقانه است؛ زیرا بسیاری از مردم
نیازمند اهدای عضوند. دفنشدن مردگان با اعضای سالمی که چهبسا جان بسیاری
را نجات بدهند بزرگترین خسران این جهان است. ارزش بنتلی من حتی نزدیک به
آن نیست. هیچ ثروتی، هرچقدر هم زیاد، ارزشمندتر از یک عضو بدن نیست؛ زیرا
هیچچیز ارزشمندتر از زندگی نیست.» آقای اسکارپا این کار را بهمناسبت
هفتهی اهدای عضو در برزیل و با همکاری سازمان اهدای عضو برزیل (ABTO)
انجام داد تا توجه مردم را به این مسئله جلب کند. پس از این مراسم، سازمان
ABTO کمپین جدید خود را با شعار «دفنکردن چیزی باارزشتر از بنتلی احمقانه
است» راهاندازی كرد.
موجی که این کار برای اهدای اعضا در برزیل
بهراه انداخت بیسابقه بوده است. این کار آقای اسکارپا فقط در شبکههای
اجتماعی بر بیش از 172میلیون نفر تأثیرگذار بوده و پستهای مربوط به اهدای
اعضا پس از آن 743 درصد بیشتر از پست مربوط به دفنشدن بنتلی به اشتراک
گذاشته شدند. و اهدای اعضا در برزیل در مدت یک ماه 31/5 درصد افزایش یافت."
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان
اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/