رسیدن به موفقیت آرزوی هر انسانی است، اما حامد محمدی روشن دل کردستانی با تلاش و امیدی وصف ناپذیر نه تنها موفقیت در یک زمینه بلکه در زمینه های گوناگون توانسته به درجات بالا برسد.

برای کسب موفقیت، باید متفاوت تلاش کردبه گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، به سراغ یک جوان روشندل میرویم.

 سين: خودتان را معرفي بفرمایيد؟

جيم: حامد محمدي متولد 1367در سنندج هستم.

سين: در حال حاضر مشغول به چه كاري هستيد؟

جيم: همزمان با  ادامه تحصيل در مقطع كارشناسي ارشد رشته حقوق خصوصي مشغول به كار وكالت و به عنوان مدرس در زمينه آمادگي براي آزمون وكالت وآزمون كارشناسي ارشد مشغول به تدريس هستم.

سين:اولين افتخاري كه در زندگيتان به دست آورديد؟

جيم:اولين افتخارم تولدم بود چون پدر ومادرم را به دست آوردم والبته آنچه را كه بعدا به عنوان افتخار كسب كردم پايه واساسش همان افتخار داشتن پدر و مادر خوب است.

سين:آقاي محمدي داستان اصلي زندگي شما از كجا شروع شد؟

جيم:بعد از به دنيا آمدن ودر سن يك سالگي بخاطر تب شديد بود كه دچار آسيب بينايی شدم و بينايیم را از دست دادم و اين شروع يك زندگي متفاوت البته از ديد ديگران بود اما من به كمك پدر ومادرم توانستم به اطرافيانم نشان دهم كه زندگي من متفاوت نيست بلكه بايد متفاوت تلاش كرد .

سين:از ادامه تحصيلتان با وجود وضعيت پيش آمده برايمان بگويید؟

جيم:طبق شرايطي كه من داشتم آنچه كه در مسير تحصيلم مانع ايجاد مي كرد مشكلاتي از جمله عدم پيش بيني راهكارهاي مناسب براي نابينايان از سوي سيستم آموزشي، عدم همكاري مسئولين، كاركنان ومعلمين نظام آموزشي، عدم ارائه خدمات مناسب براي نابينايان و نبود فرهنگسازي برخورد مناسب با نابينايان اين موارد هميشه موانعي بودند كه بر سر راه  ايجاد مشكل مي نمود و گاها نيزغذاب آور بود .البته با وجود همه اين مشكلات همه موانع را با تكيه بر توانايی هايم و جمله زيباي خواستن توانستن است از سر راه برداشتم.

سين: مهمترين اتفاق دوران زندگيتان چه اتفاقي بود؟

جيم: ميتوانم بگويم ورود به شغل وكالت يكي از اتفاقات مهم در زندگي من ميباشد.

سين:چرا شغل وكالت را انتخاب كرديد؟

جيم:عشق به دفاع از حق وعزت وبزرگي اين شغل ، شوق ورود به شغل وكالت را درمن ايجاد كرد و همين باعث موفقيت در كارم شد.

سين:وضعيت استقبال مردم از شغلتان و ميزان رضايت مندي آنها از كار شما چقدر است؟

جيم:در خصوص استقبال بايد گفت خودم هم فكرش را نميكردم چون پرونده هاي براي كار به من ارجاع داده ميشود كه به همكاران ديگر داده نميشود ولي در خصوص رضايت مندي نميتوانم قضاوت كنم چون در جايگاه مراجعه كنندگان نيستم.

سين:از خودتان راضي هستيد؟

جيم:راضي هستم ولي فكر ميكنم چيزهاي باقي مانده است كه هنوز به دست نياورده ام وبايد براي بدست آوردنش تلاش كرد همچنين چيزهاي نيز وجود دارد كه ميخواهم براي ديگران انجام دهم.

سين:چه چيزي حالتان را خوب ميكند ؟

جيم:در يك كلام بايد بگويم يك جامعه خوب .

سين:نگاه اطرافيان به شما چگونه نگاهي است؟

جيم:ميتوان گفت اطرافيان من دو گروه هستند گروهي كه واقعا شرايط را درك ميكنند و واقع بين هستند و مهمتر از همه ترحم نمي كنند. گروه ديگر درك نمي كنند و بدتر از همه از ديد خود قضاوت ميكنند.

سين:تابه حال نااميد شده ايد؟

جيم:من اكثرا براي آينده ام درصدي ميگذارم كه شايد به اهدافم نرسم و همين امر باعث شده است كه شايد بعضي اوقات كمي نااميد شوم اما شكست را احساس نميكنم. وآنچه را كه به دست نياورده ام يا از آن نااميد شده ام را به پاي مصلحت يا خير مي گذارم.

سين: جداي از كار وكالت به چه حرفه اي علاقه منديد و يا آن را انجام داده ايد؟

جيم: جداي از وكالت بنده در هنر فعاليتهاي داشته ام منجمله بازيگري نقش اول در دو فيلم دف وهديه اي به آسمان ودر سطح آماتور در موسيقي فعاليت كرده ام ودر زمينه ورزشي نيز چندين رشته  ورزشي  را به صورت حرفه اي دنبال كرده ام كه ميتوان به قهرماني دردو  رشته دو ميداني و گلبال اشاره كرد . و در رشته شطرنج مقام سوم استاني را به دست بياورم و كوهنوردي را نيز در برنامه هاي خود داشته و توانسته ام  به چندين قله استاني و خارج از استان صعود كنم .

سين:اعتماد به نفس چقدر در زندگي شما تاثير گذار بود؟

جيم:به نظر من هر آدمي بعد از آنكه راه زندگي وراه رسيدن به هدفش را مشخص ميكند اعتماد بنفس است كه به او انگيزه ميدهد تا راه  رسيدن به هدفش را ادمه دهد و تلاش كند.من نيز اعتماد به نفس را در وجود خود داشته ام و به آن پروبال بخشيدم.

سين: آيا اين آسيب نابيناي باعث شده كه در زندگي عقب بمانيد؟

جيم:براي من خير. اما متاسفانه  براي بعضي از همنوعانم مانع ادامه راه شده است البته يا خودشان نخواسته اند يا خانواده هايشان دوستان خوبي براي آنها نبوده اند.

سين: از برنامه هاي آينده تان برايمان بگويد؟

جيم: رسيدن به آينده اي روشن، رسيدن به جايگاه واقعي انسانيت تمام تلاش من براي آينده است.

سين:درخواست شما از مسئولين چيست؟

جيم:اي كاش حرفها به عمل ميرسيد .من از مسئولين بخصوص نهاد هاي حمايتي از جمله بهزيستي،شهرداري،استانداري،كه حداقل آنچه را كه موظف به انجام آن هستند را اجرا نمايند و از مشاركت معلولين نيز استفاده نمايند . در سطح بالاتر هم  تقاضا دارم ضمانت اجراي حمايت از حقوق معلولين را محكمتر پيگيري كنند.

سين:نظر شما نسبت به كلمات  زير چيست؟

سين:عدالت: جيم:انصاف    سين:موفقيت: جيم:هدف     سين:تلاش  جيم:راه    سين:خدا جيم:پشتيبان    سين:قضاوت  جيم:وجدان

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.