شرکت ریتیون اعلام کرد کشورهای عرب حاشیه‌ی خلیج‌فارس به‌ویژه قطر در تلاش برای افزایش نیروهای متخصص سایبری خود هستند.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کشورهای عرب حاشیه‌ خلیج‌فارس در حال افزایش متخصصین سایبری و بکار گیری آن‌ها در مشاغل مختلف امنیت سایبر هستند.

بر اساس گزارش شرکت تجهیزات نظامی آمریکایی ریتیون و پیمان ملی امنیت سایبر (NCSA)، هشتاد و چهار درصد از جوانان قطر از دانش کافی برای حل مشکلات حوزه‌ی سایبری برخوردار‌ هستند. این رقم در امارات، 70 درصد و در عربستان سعودی 82 درصد اعلام‌ شده است.

افزایش متخصصین سایبری؛ برنامه‌ی کشورهای عرب منطقه

جامعه‌ی آماری این گزارش، چهار هزار نفر از جوانان 18 تا 26 ساله در کشورهای عرب منطقه‌ی خلیج‌فارس، اقیانوسیه، اروپا و ایالات‌متحده‌ی آمریکا بودند که 606 نفر به کشورهای عرب منطقه تعلق داشتند.

یزن مونیر (Yezen Munir)، یکی از اعضای ریتیون که سابقاً در قطر حضور داشت، گفت: «من در قطر شاهد شوق افراد برای گسترش دانش امنیت فناوری اطلاعات و افزایش توانایی‌های سایبری بودم.» این در حالی است که طبق برخی گزارش‌ها، متخصصین سایبری تنها 2 درصد از نیروی کار قطر را در سال 2012 تشکیل می‌دادند.

با توجه به تلاش قطر برای رشد اقتصادی و وابستگی این کشور به صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات، در سال‌های اخیر این کشور اقدامات مختلفی را برای افزایش امنیت سایبر خود انجام داده است. به‌عنوان‌مثال می‌توان به انتشار راهبرد امنیت سایبر در سال 2014 و طراحی برنامه‌ی ایمنی و امنیت سایبر اشاره کرد.

باید توجه داشت آمریکا با سرمایه‌گذاری در عرصه‌ی سایبری کشورهای عرب حاشیه‌ی خلیج‌فارس سعی می‌کند توان سایبری آن‌ها را افزایش دهد. همچنین با توجه به خصومت این کشور با ایران، آمریکا سعی می‌کند فعالیت‌های ایران را در فضای مجازی از طریق کشورهای عرب منطقه رصد کند.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


منبع: سایبربان

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.